Profesii

Porsche Romania: Nu am stopat niciun proiect in derulare

14.11.2008, 18:54 27

"In ciuda crizei financiare, proictele noastre nu au fost oprite, ci sunt inca in derulare. Pana acum n-am stopat niciun proiect", a precizat Simona Albulescu, director resurse umane Porsche Romania, care a mai adaugat ca expansiunea pe plan local a companiei va continua la nivel de dealeri proprii.

Din 1997, cand organizatia a intrat pe piata locala, numarul angajatilor a crescut de aproape 20 de ori. Totodata, 99% din pozitiile manageriale din companie sunt ocupate in urma promovarilor din interior. Acesta este si unul dintre motivele pentru care, in 2003, la sase ani dupa intrarea pe piata, compania a initiat un program de dezvoltare a talentelor, numit Basic Lead Development, la care au participat 35 de persoane.
In prezent, in cadrul celei de-a patra editii a programului sunt inscrisi 27 de participanti, tocmai pentru ca expansiunea companiei continua, fiind nevoie in continuare de manageri bine pregatiti.
"La acest program au participat atat persoane care ocupau pozitii manageriale in companie, specialisti, dar si angajati cu potential. Unul dintre motivele initierii unui astfel de program a fost faptul ca businessul a crescut mult mai repede decat au putut sa creasca oamenii", a mai precizat Albulescu, adaugand ca, dintre oamenii implicati in program, 21 au fost avansati, patru au ramas pe aceeasi pozitie si zece au parasit compania, unii dintre ei plecand la concurenta. De asemenea, mai mult de jumatate dintre cei care au plecat aveau aceeasi pozitie cu cea din momentul in care au intrat in program. 
Totodata, prin intermediul programului de dezvoltare a talentelor a fost stabilit si ceea ce inseamna lider in cadrul Porsche. Astfel, acesta trebuie sa fie un model pentru echipa sa si mai putin un manager prietenos, care sa fie "de gasca".
"Acest lucru nu inseamna ca un manager trebuie sa fie despotic. Se poate intampla ca managerul sa fie prieten cu echipa sa, insa relatia lor profesionala trebuie sa fie diferita de acest lucru", a mai explicat Albulescu in cadrul unui eveniment organizat de Exec-Edu – o companie a ASEBUSS.

 

Portofoliul importatorului auto a fost completat in acest an de marca Bentley, in timp ce anul viitor se va adauga Lamborghini. Investitia de 4 mil. euro pentru constructia unui showroom Bentley face parte dintr-un proiect mai amplu, de 12 milioane de euro, destinat si marcilor Lamborghini, Porsche si Audi.
Astfel, anul viitor, dupa finalizarea noului complex din Pipera, destinat exclusiv brandurilor de lux ale grupului VW-Audi, Porsche Romania va demara si activitatea de distributie a marcii Lamborghini.
Totodata, investitiile totale ale partenerilor Porsche Romania se vor ridica in acest an la peste 20 mil. euro, valoare care reprezinta cele noua noi dealershipuri, care vor duce reteaua la aproape 100 de unitati.
Anul trecut, divizia locala a Porsche a inregistrat o cifra de afaceri de 1,43 miliarde de euro.
Activitatea de import a Porsche Romania aduce grupului afaceri de un miliard de euro, diferenta fiind atribuita Porsche Inter Auto, divizia de retail a companiei, dar si Porsche Bank, Porsche Leasing si diviziei de imobiliare a holdingului.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO