Şomajul în rândul tinerilor cu vârste până la 25 de ani a ajuns la 24% în România faţă de o rată medie a şomajului de 7% la nivelul întregii ţări, însă există state precum Spania unde şomajul se apropie de 50% la cei din generaţiile tinere.
În acest context, 200 de companii din Europa au elaborat o iniţiativă denumită Alliance for Youth care are ca obiectiv crearea a 100.000 de locuri de muncă pe pieţele europene în termen de trei ani. Nestlé, unul dintre cei mai mari jucători mondiali din industria bunurilor de larg consum, s-a angajat să creeze 10.000 din aceste 100.000 de locuri de muncă.
Din 2008, de când Europa a fost lovită de criză, economia nu şi-a revenit pe deplin, iar oportunităţile de angajare în rândul tinerilor au devenit una dintre marile noastre probleme. Sunt ţări unde rata şomajului în rândul tinerilor a depăşit 50%, cum este cazul Spaniei şi cred că nu ne putem permite pierderea unei generaţii. Economia nu are cum să-şi revină dacă generaţiile tinere nu au un loc de muncă, a spus Hervé de Froment, directorul general al Nestlé România, prezent ieri la evenimentul de lansare a Alliance for Youth pe piaţa locală.