Profesii

Tinerii părăsesc angajatorii care nu le oferă acces nelimitat la reţelele sociale

A opta ediţie a dezbaterii perio­dice HR Insider organizată de ZFCorporate în luna ianuarie. foto Marius Dumbrăveanu

A opta ediţie a dezbaterii perio­dice HR Insider organizată de ZFCorporate în luna ianuarie. foto Marius Dumbrăveanu

Autor: Corina Mirea

02.02.2014, 18:41 1049

Pentru angajaţii care fac parte din generaţia Y (cu vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani), accesul liber la reţelele sociale în timpul serviciului, o atmosferă de lucru relaxată şi posi­bi­li­tatea de a experimenta tehnologii cât mai noi contează mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puşi în faţa deciziei de a-şi schimba locul de muncă sau de a rămâne la cel actual. Dacă angajatorul le limitează accesul la comunicare pe Face-book, spre exemplu, mai devreme sau mai târziu ei îşi vor schimba locul de muncă - acesta a fost unul dintre subiec­tele dezbătute în cadrul celei de-a opta ediţii a dezbaterii pe­rio­dice HR Insider, organizată de ZFCorporate în ianuarie.

„Tinerii au nevoie de un loc de muncă actual sau potenţial care să nu le interzică accesul la social media (reţele sociale – n.red). Dacă există reguli în firmă care pun bariere în comunicare, mai devreme sau mai târziu tinerii vor fi determinaţi să plece. Pentru generaţia Y comunicarea informală, neprogramată şi de scurtă durată este parte din viaţa lor. Se trezesc dimineaţa şi schimbă mesaje pe reţelele de socializare din oră în oră. Când nu pot avea acest lucru, jobul intră în contradicţie cu stilul lor de lucru“, este de părere Valentin Petrof, country manager al firmei de recrutare şi muncă temporară   ManpowerGroup România, cu afaceri de peste 37 de milioane de euro în 2012. El a mai precizat că, de multe ori, în detrimentul unor componente financiare atractive, tinerii aleg un loc de muncă datorită atmosferei relaxate sau provocării pe care o presupun tehnologiile pe care potenţialul angajator le foloseşte. Mai mult, pentru tineri, reţelele sociale au devenit în ultimii ani o modalitate de selecţie a liderilor din companie cu care îşi doresc să aibă o relaţie mai apropiată. Prin urmare, liderii de business care sunt prezenţi în social media sunt percepuţi ca fiind mai atractivi pentru tânăra generaţie, spre exemplu.

Pentru a satisface nevoia generaţiei tinere din companie de a comunica pe reţelele de socializare, producătorul de con­serve din Sibiu Scandia Food a creat o pagină de Facebook personală unde unii dintre angajaţi au de îndeplinit diferite sarcini în zona de promovare şi vizibilitate a organizaţiei.

„Comunicarea, în special cea corporate, este ca aerul pentru tineri şi trebuie să găseşti variante care să le satisfacă nevoile. Ei sunt obişnuiţi să îndeplinească mai multe sarcini în acelaşi timp, este atmosfera care le place şi cea în care au crescut. Ei au copilărit cu televizorul, radioul şi Play Station-ul pornite în acelaşi timp. De aceea nici birourile de tip open space nu sunt o problemă pentru ei, ba chiar le convin. Mai greu le este celor din generaţiile din urmă, la fel ca în cazul noi­lor tehnologii cu care angajaţii mai în vârstă se aco­modează greu“, a explicat Alina Rădulescu, directorul de HR al Scandia.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.02.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO