Profesii

ZF HR Trends 2016. Tinerii îşi schimbă jobul de 20 de ori în viaţă. Retenţia e importantă, mai ales dacă angajatorii investesc în dezvoltarea lor

Anca Georgescu (Telekom şi ChangeWorks - Center for Personal and Organisational Development), Ovidiu Dîmbean-Creţa (ASEBUSS), Elvis Popovici (Bitdefender) şi Adrian Paraschiv (Stand for Development) au vorbit  în cadrul ZF HR Trends 2016 despre managementul diferenţei dintre generaţiile de angajaţi.

Anca Georgescu (Telekom şi ChangeWorks - Center for Personal and Organisational Development), Ovidiu Dîmbean-Creţa (ASEBUSS), Elvis Popovici (Bitdefender) şi Adrian Paraschiv (Stand for Development) au vorbit în cadrul ZF HR Trends 2016 despre managementul diferenţei dintre generaţiile de angajaţi.

Autor: Mihaela Pascari, Adelina Mihai

01.04.2016, 00:08 2118

Retenţia angajaţilor tineri va fi una dintre marile pro­vocări ale angaja­to­rilor în urmă­toarea perioadă, în timp ce ma­na­gementul diferenţei dintre prefe­rinţele fiecărei generaţii va fi o cons­tantă a practicilor de HR din viitor, spun specialştii care au participat la ZF HR Trends, cea de-a 11-a conferinţă anuală a ZF dedicată profesioniştilor din resurse umane organizată pe 31 martie în Bucureşti.

„Una dintre problemele cu care se confruntă companiile este legată de retenţia angajaţilor din generaţia Y. Faptul că tânăra generaţie îşi schimbă locul de muncă de circa 20 de ori în viaţă este deranjant, mai ales atunci când investeşti în ei“, a spus Ovidiu Dîm­bean-Creţa, decanul şcolii de business ASEBUSS, în cadrul ZF HR Trends 2016. El a fost moderatorul şi unul dintre speakerii workshopului „Mana­ge­mentul diferenţei dintre generaţii“, organizat în partea a doua a eveni­mentului.

Printre metodele prin care angaja­torii vor să sporească retenţia angaja­ţilor se află pachetele diversificate de beneficii, care conţin de la cursuri de dezvoltare personală până la teambuil­dinguri sau traininguri individuale şi colective.

„Pentru a reţine oamenii, organiza­ţiile trebuie să le dea un mediu în care ei să se poată identifica, să înţeleagă acel mediu, să vadă care sunt ingredientele cu care se pot identifica sau care este jobul pe care îl fac cu plăcere. Nu este nevoie să oferi un abonament la sală angajatului dacă ştii că el nu o să meargă acolo, însă odată venită o astfel de cerere de la un angajat, în portofoliul de beneficii al companiei trebuie să existe această opţiune“, a spus Anca Geor­gescu, membru în boardul Telekom şi fondator al ChangeWorks Center for Personal and Organisational Develop­ment.

Programul flexibil sau posibilitatea de a lucra de acasă sunt printre cerinţele preferate de angajaţii din noua generaţie, iar în unele cazuri aceste opţiuni le cresc productivitatea, însă astfel de practici nu pot fi aplicate în toate domeniile.

„Flexibilitatea înseamnă ca activita­tea de la serviciu să poată fi desfăşurată acasă sau în parc, iar dacă există această oportunitate angajatul trebuie lăsat să facă acest lucru“, a mai spus Anca Georgescu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO