Special

GEN Z. Tribe lifestyle. Cum a apărut cafeneaua Oma într-un garaj din Bucureşti? „Trecerea către specialty coffee aduce un aer european“

Oma Coffee Shop este un proiect do-it-yourself de la început până la sfârşit, fiind construit de la zero cu mâinile lor de Răzvan şi Diana. Şi a prins contur într-un fost garaj, din care au valorificat fiecare centimetru.

Oma Coffee Shop este un proiect do-it-yourself de la început până la sfârşit, fiind construit de la zero cu mâinile lor de Răzvan şi Diana. Şi a prins contur într-un fost garaj, din care au valorificat fiecare centimetru.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.06.2023, 16:15 318

♦ Planurile celor doi antreprenori sunt să consolideze localul recent deschis, iar dacă va apărea ocazia de a deschide şi un al doilea, cel mai probabil acela nu va fi tot în Bucureşti, spun ei.

În relaţia dintre Răzvan Lăzăreanu şi Diana, spiritul antreprenorial s-a strecurat undeva în urmă cu aproape patru ani, când au decis să construiască împreună o afacere. Începeau ceea ce avea să devină o aventură.

„Prima fază s-a petrecut în toamna de dinainte de a începe pandemia, când am hotărât să pornim pe calea antreprenoriatului şi am închiriat un spaţiu în Bucureşti pentru a face un mic loc de unde poţi să-ţi iei un sandvici şi o cafea. În momentul acela nu eram orientaţi spre partea de specialty coffee, ci mai mult voiam să răspundem unei nevoi a celor care mergeau dimineaţa către birou“, povestesc cei doi.

A venit pandemia, aşa că nu au mai deschis businessul la care visau, dar au rămas cu spaţiul, gândindu-se că-l vor amenaja şi inaugura când se mai calmează lucrurile. În vara lui 2020, au hotărât să plece la mare şi să vândă cafea şi sandviciuri pe plaja de la Tuzla. Au stat acolo patru luni şi au cheltuit o mare parte din banii pe care voiau să-i investească la Bucureşti.

„A doua etapă a venit când ne-am întors în Capitală în octombrie, cazurile zilnice (de COVID-19 - n. red.) erau în jurul a 8.000, noi nu aveam cum să deschidem în forma pe care o plănuiserăm pentru că nimeni nu prea se mai ducea pe la birou, aşa că am mai luat o pauză până în primăvara lui 2021.“

Au funcţionat o perioadă în regim de cafenea cu produse vândute la pachet, apoi au închis, au urmat cursuri, au studiat piaţa, şi-au scris un plan de afaceri, au făcut economii şi au decis concret ce vor să facă. Aşa a luat naştere Oma - specialty coffee, o cafenea din zona Moşilor din Bucureşti în care au investit până acum în jur de 30.000 de euro.

„Pasiunea amândurora pentru cafea este probabil cel mai puternic motor din spatele acestui proiect, dar suntem foarte atraşi şi de atmosfera, interacţiunile şi experienţele care se nasc în cafenele. Credem că aceste lucruri vor sta şi la baza specificului nostru, acest mix de stare de bine cu care vei pleca după o vizită la noi în care să fie incluse bucăţi de arome noi, prieteni noi şi poveşti faine.“

Oma Coffee Shop este un proiect do-it-yourself de la început până la sfârşit, fiind construit de la zero cu mâinile lor de Răzvan şi Diana. Şi a prins contur într-un fost garaj, din care au valorificat fiecare centimetru. În ceea ce priveşte numele... „...aici, eu, Răzvan sunt vinovatul, deoarece am fost crescut de bunica mea săsoaică, pe care aşa o strigam „ Oma, adică ´bunicăª în germană. Alegerea numelui a fost simplă, pentru că foarte mult din pasiunea pentru ceea ce iese din mâinile mele şi atenţia pentru ca cei din jurul meu să se simtă bine le-am învăţat de la ea.“

Chiar şi cu deschideri noi de cafenele de la o săptămână la alta, Răzvan spune că nu vede piaţa ca fiind aglomerată, ci mai este loc pentru alte şi alte nume noi. Există totuşi o efervescenţă, pentru că altfel nici Oma nu şi-ar fi găsit locul.

„Din ce în ce mai mulţi oameni fac trecerea către specialty coffee şi din ce în ce mai mulţi oameni faini le oferă acest lucru. Asta nu poate decât să aducă un aer european ce, din păcate, este prea rar în această capitală europeană.“

Planurile celor doi antreprenori este să consolideze localul recent deschis, iar dacă va apărea ocazia de a deschide şi un al doilea, cel mai probabil acela nu va fi tot în Bucureşti, spun ei.

 

Ce rol joacă sustenabilitatea în businessul vostru?

„Acordăm o atenţie importantă acestui aspect: toate ambalajele şi consumabilele pe care le folosim sunt biodegradabile, în curând ne dorim să aducem în cafenea şi căni reutilizabile, fabricate din plante, şi să introducem mecanismul bring your Own cup. Suntem atenţi la selecţia de cafele pe care o avem, fiind interesaţi de întreg drumul pe care l-au parcurs boabele până au ajuns la noi.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO