Suplimente

Pariu pe varietate

Supliment Poftim Brânza românească!

Pariu pe varietate

Autor: Mădălina Dediu Panaete

15.04.2024, 00:06 81

Sectorul brânzeturilor trece de câţiva ani printr-o serie de transformări care aduc cu sine un nou suflu, mai proaspăt, mai inovativ, tendinţă care se vede deja pe rafturile care abundă acum de produse noi. Brânzeturile din lapte de vacă rămân în topul preferinţelor românilor, reprezentând 80% din valoarea totală de 4,8 miliarde de lei înregistrată anul trecut, conform datelor de cercetare de piaţă  de la Market Vector. Acestea sunt urmate în clasament de  brânzeturile de lapte de oaie (3,3%) şi capră (3,1). Cu toate că piaţa brânzeturilor prezintă o scădere per total în volume, se remarcă o tendinţă către produse premium, mai sofisticate.

În ultimii ani, producătorii români au venit cu tot mai multe produse pe rafturile magazinelor, atât realizate după reţete autohtone, cât şi după tehnici din ţări unde consumul este mult mai mare decât în România, aşa cum este cazul Elveţiei, Franţei sau Italiei. De asemenea, tot mai multe ferme care livrau lapte către procesatori mari au mizat pe propriile branduri de brânzeturi cu care au intrat în marile reţele de magazine şi chiar la export.

Dacă acum mai bine de un deceniu pentru producătorii locali era mai dificil să intre în magazine cu brânzeturi maturate, acum cererea în creştere din partea românilor a deschis porţile marilor reţele de magazine. Ba mai mult, Carrefour România a lansat un program dedicat, Poftim Brânza Românească, prin care susţine brandurile româneşti de brânzeturi, atât cele cunoscute precum Artesana, Lăptăria cu Caimac, Torockoi, FiveContinents, cât şi  branduri mai noi aşa cum sunt Amilact şi Arkase. Practic, programul aduce în prim-plan o selecţie de sortimente de brânzeturi româneşti artizanale, unice, maturate, fermentate şi cu mucegai, toate create de fermierii români după reţete tradiţionale sau adaptate cu ajutorul ingredientelor 100% româneşti.

„Obiectivul nostru central este acela de a creşte oferta operatorilor economici locali, care obţin aceste produse bazate pe reţete transmise din generaţie în generaţie, şi să ducem mai departe poveşti de succes, extinzând, totodată, paleta de gusturi a consumatorilor noştri cu produse locale, cu adevărat extraordinare”, a spus Anca D'Arfeuille, FMCG director în cadrul Carrefour România. Ea a adăugat că retailerul este deschis şi către alţi producători locali de brânzeturi care vor să facă parte din programul Poftim Brânza Românească.

Conform datelor Eurostat, România are peste 350 de producători de brânzeturi, în timp ce în Spania şi Franţa au peste 500, iar în Elveţia sunt înregistraţi peste 2.300 de astfel de producători şi în Italia peste 1.600.

Pe de altă parte, România se află pe locul 9 în topul producătorilor de brânzeturi de la nivel european. Cu toate acestea, românii pun mai multe produse premium în coşul de cumpărături săptămânal, astfel că producătorii au sesizat oportunitatea din piaţă şi anunţă noi lansări de produse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO