Suplimente

Supliment Eco & sustenabilitate. Sustenabilitate în industria frumuseţii. Cine sunt cei mai interesaţi de circularitatea cosmeticelor pe care le cumpără? „Seniorii sunt mult mai atenţi, fiind urmaţi de generaţia Z“

MioBio este un magazin de cosmetice bio şi organice care şi-a construit existenţa tocmai pe ideea de sustenabilitate.

MioBio este un magazin de cosmetice bio şi organice care şi-a construit existenţa tocmai pe ideea de sustenabilitate.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

29.03.2023, 00:03 83

♦ Circa o treime din ambalajele produselor comercializate de Farmec sunt reciclate ♦ Pe rafturile magazinului MioBio din zona Pieţei Romane din Bucureşti se regăsesc peste 50 de branduri de cosmetice, majoritatea respectând principiile de sustenabilitate în totalitate.

De la ambalaje la formulele pe care le includ, businessurile din producţia de cosmetice fac trecerea la trendul eco. Unii producători aleg să utilizeze recipiente reciclabile sau reciclate pentru ambalarea produselor cosmetice şi de înfrumuseţare, unii evită utilizarea ingredientelor şi a substanţelor cu amprentă redusă asupra mediului înconjurător. Alţii le fac pe amândouă şi se declară astfel sustenabili. Cât de mult contează pentru clientul final aceste detalii din spatele etichetelor pe care el le cumpără?

„Produsele care sunt vândute în ambalaje reciclabile sau deja reciclate câştigă tot mai mult teren în detrimentul celor greu de reciclat. Din cercetările noastre, rezultă că seniorii sunt mult mai atenţi la evitarea risipei şi la colectarea selectivă, aceştia fiind urmaţi de generaţia Z, pentru care etica şi risipa sunt elemente esenţiale în alegerea produselor preferate“, spun reprezentanţii Farmec, cel mai mare producător local de cosmetice.

De asemenea, ei observă un trend crescător în ceea ce priveşte alegerea produselor de la furnizorii care oferă, suplimentar, opţiuni de colectare selectivă la îndemâna consumatorului.

„Mai precis, în ceea ce priveşte produsele Farmec şi Gerovital, în magazinele noastre de brand se prezintă lunar consumatori fideli, care cumpără produse noi şi predau ambalajele celor vechi, iar feedbackul pe care îl primim este unul pozitiv.“

Circa o treime din ambalajele produselor comercializate de Farmec sunt reciclate, iar recipientele colectate de la clienţi în magazinele Farmec şi Gerovital - recipiente care pot fi din hârtie, plastic, sticlă, metal şi aluminiu - ajung şi ele la reciclare, prin parteneriate pe care compania le are cu firme de reciclare.

„Nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte liniile de producţie, se încearcă permanent introducerea unor tehnologii noi care să susţină reducerea risipei (de apă, de curent electric etc.) şi automatizarea proceselor de producţie, astfel încât resursele utilizate să fie cât se poate de mult diminuate.“

În ceea ce priveşte preţurile produselor care respectă principiile sustenabilităţii, adaugă reprezentanţii Farmec, totul depinde de furnizorii de materiale sustenabile şi de costurile pe care aceştia le practică. Acestea pot influenţa şi costul final al produsului.

„Pe de altă parte, grija pentru mediul înconjurător implică numeroase costuri pentru retehnologizare, însă noi vedem acest lucru drept o investiţie pe termen mediu şi lung, care poate aduce rezultate satisfăcătoare în final. Reciclarea implică o serie de resurse la nivel de mediu, la nivel uman şi, mai apoi, la nivel de business „ în sensul recuperării, în timp, a investiţiei.“

Programele de colectare selectivă presupun, inevitabil, o serie de costuri şi investiţii asumate de cei care le demarează. În general, aceste costuri pot fi acoperite fie prin produse mai scumpe, fie prin negocierea strânsă a unor parteneriate de lungă durată cu companii de reciclare.

MioBio este un magazin de cosmetice bio şi organice care şi-a construit existenţa tocmai pe ideea de sustenabilitate.

„Când vorbim de cosmetice organice şi naturale, respectarea principiilor de sustenabilitate ar trebui, pe cât posibil, să se aplice nu doar la conţinut, ci şi la modul de fabricare şi ambalajele alese. Sunt aspecte care au câştigat mult în importanţă în ultimii ani“, spun Alma Rusu şi Ioana Păun, fondatoarele MioBio.

Pe rafturile magazinului din zona Pieţei Romane din Bucureşti, se regăsesc peste 50 de branduri de cosmetice, majoritatea respectând aceste principii în totalitate. Mai mult decât atât, există mărci zero waste sau branduri care au inclus în portofoliu produse fără plastic.

„Focusul clienţilor rămâne de cele mai multe ori concentrat pe conţinut, însă există din ce în ce mai mulţi care se uită şi la modul în care sunt ambalate produsele, la variante de refill, la amprenta de carbon. Este o tendinţă foarte clară şi în creştere.“

Locuri precum Magazinul zero waste din Bucureşti, aflat pe strada Buzeşti, devin astfel soluţiile perfecte pentru cei care vor să evite achiziţia de ambalaje, acolo putând merge oricând au nevoie pentru a-şi umple recipientele cu produse cosmetice, evitând consumul de plastic. De acolo pot fi cumpărate produse alimentare şi non-alimentare în sistem vrac, fără a fi nevoie de ambalaje de unică folosinţă. O astfel de soluţie este disponibilă şi în reţeaua de magazine dm drogerie markt.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO