ZF 24

Achiziţia Billa în România, unul dintre factorii care a susţinut creşterea vânzărilor grupului Carrefour în primul semestru

Achiziţia Billa în România, unul dintre factorii care...

Autor: Roxana Rosu

10.07.2017, 12:53 239

Grupul francez Carrefour a înregistrat creşteri solide ale vânzărilor în primul semestru, cu un plus de 6,2%, la 43 miliarde euro, rezultate ce reflectă evoluţia robustă din toate regiunile, susţinută inclusiv de achiziţiile derulate de companie, precum preluarea reţelei Billa în România.

Reţeaua de peste 80 de supermarketuri Billa a aparţinut grupului german Rewe înainte de a fi preluată pentru circa 100 mil. euro de francezii de la Carrefour.

Vânzările de alimente au continuat să crească puternic la nivel de grup, cu 6,3% la semestru, din care 2,7% reprezintă creşteri în condiţii similare faţă de primele şase luni de anul trecut.

În ceea ce priveşte trimestrul doi al anului, Carrefour a raportat o majorare de 6,1% a vânzărilor pe întregul grup, în condiţiile unui avans de 8,6% pe pieţele europene cu excepţia Franţei. În condiţii similare, vânzările din Europa, fără piaţa-mamă, s-au majorat cu 3,4% în trimestrul doi, Polonia şi România remarcând-se în continuare ca cele mai dinamice zone.

Gigantul francez, prezent pe piaţa locală cu aproape 300 de magazine sub mai multe formate, a terminat anul trecut cu afaceri de 8,3 mld. lei (1,85 mld. euro), în urcare cu 10% faţă de anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2008, ultimul an de boom economic. Cifra de afaceri cuprinde rezul­tate­le a trei companii, Carrefour România, cea care operează hipermarketurile şi proximitatea, Columbus Operaţional, cea care încă operează reţeaua preluată de la Billa şi entitatea juridică ce administrează supermarketurile Market, respectiv Artima.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO