ZF 24

Adrian Bănuţă, reţeaua de magazine de birotică şi jucării Autograf: deşi preţurile au crescut, am observat o creştere a apetitului românilor cu 20-25% pentru achiziţionarea de cadouri de Paşte

Adrian Bănuţă, reţeaua de magazine de birotică şi...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

13.04.2023, 10:40 99

Adrian Bănuţă, retail operations manager în cadrul Autograf, reţea de magazine care comercializează produse de birotică, papetărie, dar şi jocuri, jucării sau accesorii, spune că deşi preţurile pe segmentul jucăriilor, jocurilor de societate, seturilor de coloriaj, produselor de birotică au crescut cu aproximativ 15-20 % de la sfârşitul anului trecut, românii au început să achiziţioneze astfel de produse începând cu luna martie a acestui an pentru a le oferi cadou de Paşte. 

“În contextul în care piaţa de birotică, papetărie sau de jucării din România a cunoscut o creştere a preţurilor datorată crizei mondiale şi inflaţiei instalate în piaţa din România  şi, nu numai, ci şi în pieţele internaţionale, am observat o creştere a apetitului românilor cu 20-25%, comparativ cu 2022, pentru achiziţionarea de cadouri cu ocazia Sarbătorilor Pascale. Astfel, clienţii români au început mult mai devreme faţă de alţi ani achiziţia de astfel de produse, atât din magazinele noastre online, cât şi din cele fizice din Iaşi şi Bucureşti”, a spus el. Bugetul alocat de către români pentru cadouri de sărbători s-a situat între 70 şi 600 de lei, conform managerului. Printre cele mai vândute produse în această perioadă se numără instrumentele de scris de tip (Diplomat, Parker), jocurile creative, logice sau jocurile de societate. În acelaşi timp la mare căutare sunt seturile de coloriaj care pot fi folosite atât de adulţi, cât şi de copii.

„Observăm însă o modificare a comportamentului de consum a clientului român în această perioadă, aceştia au început să acorde o mai mare atenţie calităţii produselor, chiar dacă acestea au un preţ mai mare, în defavoarea cantităţii cum eram obişnuiţi în alţi ani. Astfel, în topul preferinţelor rămân încă ghiozdanele şi penarele aparţinând unor branduri recunoscute”, a mai spus managerul magazinelor Autograf. Brandul are două magazine fizice, în Bucureşti şi Iaş, dar şi un magazin online. În această perioadă, 70% din vânzări s-au înregistrat în magazinele fizice. Autograf este un brand lansat în 2012 de către compania Vector International, care este specializată în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atât pentru birou cât şi pentru acasă: birotică, papetărie, curăţenie, igienă, protocol, promoţionale , signalistică. Grupul Vector Internaţional are în acest moment 75 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 9 milioane de euro (la nivelul întregului grup) în 2022. Grupul este controlat de antreprenorul Marius Avram.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO