ZF 24

Bitdefender, locul al 17-lea în clasamentul celor mai mari 30 de companii de software de pe pieţele emergente

 Bitdefender, locul al 17-lea în clasamentul celor mai...

Autor: Roxana Rosu

21.11.2016, 12:00 432

Producătorul român Bitdefender s-a clasat pe locul al 17-lea în clasamentul celor mai mari 30 de companii de software provenind din pieţele emergente pe baza cifrei anuale de afaceri, potrivit unui studiu realizat de PwC, în colaborare cu International Data Corp.

Din cele 30 de companii incluse în clasamentul mondial, 13 îşi au sediul în China şi aproape o treime în Europa de Est şi Rusia, în timp ce 7 au sediul în Asia/Pacific, în afara Chinei, în principal în India şi Coreea.

Totuşi, cifra de afaceri a primelor 30 de companii de software de pe pieţele emergente reprezintă doar 1,4% din veniturile globale ale industriei de software.

Companiile din studiu au unele caracteristici comune, cum ar fi experienţa şi înţelegerea pieţelor locale şi avantaje comune (structuri de costuri reduse, cultura antreprenorială, demografie), şi se confruntă cu aceleaşi provocări (cum ar fi distanţa, accesul la finanţare, nivelul de încredere). Liderii acestor companii au depăşit obstacolele şi au maximizat avantajele pentru a-şi face companiile cunoscute fie drept competitorii redutabili, fie ca parteneri de valoare.

De asemenea, distribuţia geografică ilustrează unele caracteristici comune interesante. Astfel, în ţările din Europa de Est se resimte moştenirea sistemului de învăţământ din regiune, cu un accent puternic pe matematică şi ştiinţe, care continuă până în zilele noastre, fapt reflectat şi de accentul mare pus de aceste ţări pe securitatea informatică.

„Expertiza noastră în domeniul IT a fost dezvoltată de-a lungul mai multor decenii. România a fost una dintre primele zece ţări care a construit şi proiectat calculatoare în anii 1950", ", a declarat Florin Talpeş, CEO Bitdefender într-un interviu acordat PwC pentru elaborarea acestui raport.

Estimări recente arată că România se află printre primele 10 ţări în ceea ce priveşte profesioniştii IT certificaţi pe cap de locuitor şi viteză de Internet în bandă largă (broadband).

La rândul lui, Florin Deaconescu, Liderul Grupului de Servicii pentru Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii (TMT) PwC România, este de părere că există un potenţial semnificativ pe piaţa IT din Romania, dar companiile locale de software trebuie să depăşească obstacolele în ceea ce priveşte asigurarea accesului la finanţare într-o piaţă financiară şi de capital care nu este foarte sofisticată.

” Start-up-urile, în special, se confruntă cu un deficit critic de capital iar autorităţile române trebuie să elaboreze metode de a crea un ecosistem antreprenorial care să poată stimula inovaţia şi să genereze oportunităţi de afaceri ", a mai spus Deaconescu.

Forţa acestor pieţe este conferită şi de numeroasa generaţie Millenials din ţările emergente, dar şi de

costul relativ mic pentru dezvoltarea de software pe pieţele emergente, ceea ce permite companiilor să fie mai competitive pe piaţa mondială.

La capitolul dezavantaje, studiul enumeră întrebarea privind viabilitatea acestor companii pe termen lung, precum şi „exodul creierelor”.

"Unele guverne, printre care şi cel al României din păcate, nu au mai investit în învăţământul superior aşa cum o făceau înainte, în special în domeniile ştiinţifice", avertizează Florin Deaconescu, adăugând că tiparele de migraţie arată faptul că unii oameni talentaţi sunt încă în căutarea unor oportunităţi mai bune în altă parte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO