Cum au evoluat ofertele la cartelele preplătite: „nelimitat“ în loc de mii de minute şi SMS-uri, dar în reţea

18 nov 2014 Autor: Adrian Seceleanu

Cei mai mari trei jucători de pe piaţa locală de telefonie mobilă au înlocuit cele 2.000 sau 3.000 de minute de apeluri şi SMS-uri în reţea oferite în primăvara acestui an clienţilor cu cartele preplătite cu oferte care includ apeluri şi SMS-uri nelimitate în reţelele proprii, dar un număr aproape egal sau chiar mai mic de minute de apeluri către alte reţele, încercând astfel să păstreze avantajul „comunităţilor“ de milioane de clienţi, arată o comparaţie realizată de ZF.
 
Toţi cei trei operatori, care în luna aprilie ofereau 2.000 sau 3.000 de minute de apeluri sau SMS-uri în reţea asigură acum pentru 5 euro pe lună clienţilor acces fără limite la aceste „resurse“, mutare ce probabil este mai degrabă una de marketing în condiţiile în care oricum puţini utilizatori ajungeau în situaţia de a le consuma integral într-o lună de zile.
 
Pe de altă parte, chiar dacă tariful de interconectare între reţelele mobile a scăzut cu 69% în aprilie, de la 3,07 eurocenţi pe minut la 0,96 eurocenţi / minut, operatorii fie nu au avut - cel puţin pentru clienţii de cartele din eşalonul inferior de preţ (opţiunile de 5 euro pe lună), o abordare de a creşte agresiv nu­mărul de minute către alte reţele. Astfel, doar Orange a mărit de la 100 la 150 numărul de minute naţionale incluse, în timp ce Vodafone a păstrat cele 150 de minute pe care le oferea şi în aprilie, iar Telekom a redus numărul de minute de la 120 la 100.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.11.2014

 
Cuvinte cheie:
sms
, retea
, oferte
, evolutie
, apeluri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide