ZF 24

Cum şi-au împărţit lanţurile de hipermarketuri Bucureştiul? Se bat pe cartierele dormitor Militari şi Drumul Taberei

Cum şi-au împărţit lanţurile de hipermarketuri...

Autor: Cristina Roşca

29.12.2013, 15:03 1569

Lanţurile de hipermarketuri au reuşit să acopere în ultimii 12 ani Bucureştiul cu 25 de magazine, cele mai multe fiind prezente în sectorul şase al Capitalei, respectiv în zonele cartierelor dormitor Militari şi Drumul Taberei.

De altfel, primul hipermarket deschis în România în 2001 de către Carrefour a fost amplasat în cartierul bucureştean Militari. Ulterior, pe piaţa locală au pătruns pe acest segment şi alte lanţuri străine precum Cora, Auchan, Kaufland şi Real.

De altfel, Bucureştiul este oraşul care a prezentat cel mai mare interes pentru lanţurile internaţionale, pe de-o parte pentru că are o populaţie de circa două milioane de locuitori şi pe de alta pentru că salariul mediu este cu 20% peste media naţională. Astfel, din totalul de 12 magazine Cora are o treime în Capitală.

Mai mult, cele mai bune magazine din comerţul local sunt în capitală, hipermarketurile Cora Lujerului, Carrefour Orhideea şi Auchan Titan având fiecare afaceri de peste 100 mil. euro.

Două dintre acestea sunt poziţionate în sectorul şase, care reuneşte şapte dintre cele 25 de hipermarketuri din Capitală. De altfel, acesta este singurul sector unde sunt prezente toate lanţurile.

La polul opus, sectoarele 1 şi 5 au fiecare doar câte două magazine.

Deşi şi-au împărţit deja Bucureştiul, lanţurile de hipermarketuri nu se opresc aici. Astfel, grupul german Kaufland, cel mai mare jucător din piaţa locală de retail, cu vânzări de circa 1,45 miliarde de euro anul trecut, va accelera în următorii ani procesul de expansiune în Bucureşti, unde în prezent deţine doar şase din cele 89 de magazine ale reţelei. Dintre acestea, două au fost deschise în ultimul an.

Planurile companiei prevăd însă cel puţin 10 magazine în Bucureşti până în 2015, inclusiv magazinele deschise în prezent. Investiţia în alte patru magazine Kaufland noi poate fi estimată la circa 30-40 mil. euro, în condiţiile în care germanii preferă de cele mai multe ori să cumpere terenurile şi să deţină spaţiile în proprietate.

De asemenea reprezentanţii Cora au anunţat anterior că îşi mai caută spaţii în Bucureşti în contextul în care aici sunt “banii”, iar piaţa încă mai poate susţine şi alte magazine decât cele existente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO