Dan Valentin Belcea, care fusese numit la conducerea companiai de stat CFR Marfă în urmă cu o lună, urmând să se ocupe de procesul de restructurare al transportatorului, şi-a dat demisia.
"Mi-a trimis demisia pe mail, am fost surprins, nu este vorba de motive profesionale, ci a invocat motive personale. Am încercat să îl conving să rămână. Consiliul de administraţie se va întâlni pentru a numi un nou director general", a spus George Buruiană, consilierul ministrului Dan Şova pe probleme feroviare.
Absolvent al University of Pennsylvania-Philadelphia, Belcea a fost anterior numirii ca membru în consiliul de administraţie al CFR Marfă, manager al companiilor International Railway Systems (IRS) şi Protan dar şi la firma de publicitate Graffiti/BBDO. ZF nu l-a putut contacta la Belcea.
Belcea declara pentru ZF în urmă cu trei zile, din poziţia de director general, că CFR Marfă a intrat pe direcţia bună şi că în trimestrul unu pierderile sunt minimale. El mai spunea că restructurarea este necesară şi că 2.500 (numărul salariaţilor ce trebuie disponibilizaţi - n. red.) este un număr ales arbitrar şi stabilit cu FMI. Obiectivul companiei era să treacă pe un profit net de 82 de milioane de lei (18,6 mil. euro) până la finalul anului.Compania de stat CFR Marfă, cel mai mare transportator feroviar de marfă, cu afaceri de 208 milioane de euro anul trecut, a câştigat în ultimele şase luni contracte noi în valoare de circa 13 milioane de euro, însă societatea nu va scăpa de restructurare în condiţiile în care continuă să fie pe pierderi.
Cel mai recent contract câştigat de CFR Marfă se întinde pe doi ani, are o valoare de 8 - 10 milioane de lei (1,8 - 2,2 mil. euro) şi a fost semnat cu ArcelorMittal Galaţi.
Piaţa de transport marfă pe calea ferată este estimată la circa 50-60 de milioane de tone de marfă anual.
CFR Marfă concurează cu mai mulţi jucători privaţi, cel mai mare fiind GFR, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, acuzat de trafic de influenţă şi care va fi judecat în arest la domiciliu.