ZF 24

Noutatile programului de guvernare pentru constructia de autostrazi, drumuri nationale si pentru transport

16.12.2008, 13:41 28

Modificarea legislatiei privind modalitatile si conditiile de participare la licitatiile pentru lucrarile necesare imbunatatirii infrastructurii de transport, eliminand principiul „cel mai mic pret castiga”, care s-a dovedit pagubos si introducand respectarea termenelor partiale drept conditie de reziliere unilaterala a contractului.

Unificarea activitatilor de control In trafic ale RAR, ARR, CNA, CND, In cadrul Inspectoratului de Control In Transportul Rutier, care va lucra Impreuna cu Politia Rutiera.

Infiintarea Biroului National de Siguranta Rutiera ce va cuprinde un serviciu Info Trafic si un post de Radio Trafic.

Constituirea unei baze de date cu toate firmele care nu au respectat anumite prevederi contractuale (pretul, calitatea, termenul de finalizare) In vederea depunctarii lor la licitatii.

Instituirea unui mod de colectare echitabil a taxelor pe infrastructura rutiera conform principiului „platesti cat si cum folosesti”.

Reorganizarea activitatii de constructie si intretinere a infrastructurii de transport rutier prin infiintarea „Companiei Nationale de Autostrazi” si a „Companiei Nationale de Drumuri”.

Modificarea legislatiei privind obtinerea diverselor avize pentru lucrarile necesare imbunatatirii infrastructurii de transport astfel încat sa se reduca numarul acestora si durata obtinerii.

Finalizarea coridorului IV pan-european Nadlac – Constanta (total 855 km) la nivel de autostrada pana In anul 2012, cu exceptia tronsonului Sibiu-Pitesti (120 km) ce va fi realizat prin concesiune cu finalizare In 2013-2014.

Completarea si largirea la 4 benzi, pana In anul 2011, a portiunii de nord (A1- Otopeni - A2) din centura periurbana Bucuresti (existenta) si finalizarea, pana In anul 2013, a portiunii de sud.

Finalizarea tronsonului de autostrada Bucuresti - Comarnic (110 km), urmand ca tronsonul Comarnic - Brasov (56 km) sa fie realizat prin concesiune cu finalizare In 2013-2014.

Inceperea lucrarilor la autostrada Ploiesti - Buzau - Focsani (108 km), parte a coridorului IX pan european si la autostrada Focsani - Saboani (140 km).

Inceperea lucrarilor la autostrada Targu Mures - Iasi (300 km) si la Autostrada Sudului Bucuresti - Alexandria - Craiova (170 km).

Autostrada Transilvania: Finalizarea portiunii Intre Bors si Targu Mures (254 de km), din Autostrada Transilvania (total 415 km), urmand ca portiunea Intre Targu Mures si Brasov (161 km) sa fie finalizata In 2013-2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO