ZF 24

Pe ce idei de business pariază elevii şi studenţii care vor să devină antreprenori, nu corporatişti

Toţi cei peste 100 de participanţi s-au luptat pentru marele premiu, calificarea în finalele europene ale competiţiei, organizată la nivel internaţional de JA România în 37 de ţări

Toţi cei peste 100 de participanţi s-au luptat pentru marele premiu, calificarea în finalele europene ale competiţiei, organizată la nivel internaţional de JA România în 37 de ţări

Autor: Corina Mirea

29.05.2014, 15:46 1454
Peste 100 de elevi şi studenţi din toată ţara au participat ieri la concursul „European Company of the Year Competition“, un eveniment prin care tinerii sunt încurajaţi să îşi înceapă propriul business încă înainte de a împlini vârsta majoratului.

Serviciu de curierat pe bicicletă, truse educaţionale pentru experimente de fizică, aplicaţie pentru smartphone prin care utilizatorii îşi pot ges­tiona bugetul de cumpă­rături, ceas deştep­tă­tor care se poate opri doar dacă utilizatorul se urcă pe cântarul ataşat, sistem wireless pentru autobuze sau consultanţă agricolă online pentru fermieri şi mici producători  - acestea sunt câteva dintre ideile pe care 17 echipe de elevi şi 11 echipe de studenţi le-au pus la bătaie în competiţia organizată de fundaţia Junior Achievement România (JA România).

Emoţionată, dar cu lecţia învăţată, echipa Agora Apps, formată din trei băieţi şi o fată, toţi elevi la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr din Bucureşti, a urcat prima pe scenă pentru a-şi vinde ideea. Au avut patru minute la dispoziţie pentru a convinge juriul că aplicaţia pentru smartphone care ajută utilizatorii să îşi gestioneze bugetul pentru cumpărături, astfel încât să nu mai lase produse la casă pentru că nu au suficienţi bani, este un model de business profitabil.

Mai târziu, pe aceeaşi scenă a urcat şi echipa Smart kids, care ar vrea ca de anul viitor să înfiinţeze o grădiniţă privată pentru copii supradotaţi.

Pentru o taxă de şcolarizare de 150 de euro ei vor oferi gratuit uniforme, trei mese pe zi, dar şi echipamente necesare pentru ca cei mici să îşi dezvolte talentul (muzică, de­sen etc.). Două dintre membrele echipei predau deja de anul acesta (echipa fiind formată din elevi care studiază la Liceul Pedagogic Vasile Lupu din Iaşi).

„Credem că gră­diniţa rămâne un model de afaceri profitabil şi o sursă de venit constantă, iar modelul finlandez pe care noi vrem să îl implementăm va atrage părinţii. Vom lăsa cadrele didactice să aleagă metodologia pe care o vor folosi, vor fi doi dascăli la o grupă de zece copii şi activitatea profesorilor va fi supravegheată“, spune Valeriu, membru al echipei Smart kids, care este în prezent elev în clasa a zecea.

Dacă majoritatea elevilor au venit însoţiţi de profesorii coordonatori ai proiectului pe care l-au înscris în competiţie, studenţii, care s-au prezentat la standuri în aceeaşi zi, au făcut faţă singuri întrebărilor juriului.

Printre studenţii şi masteranzii care s-au înscris în cursă se numără şi cei din echipa BusHub, care vor să facă un business din instalarea de wireless cu viteză 4G în cele mai tranzitate autobuze din Capitală. Ei estimează că vor începe să intre pe profit la şase luni de la instalarea reţelei în primul autobuz şi spun că vor câştiga bani din reclame care vor apărea în momentul conectării călătorilor. Tinerii deja se află în discuţii cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB). Iar alţi studenţi din Timişoara vor să integreze „Coşul sănătos“ în pachetul de beneficii date de companii salariaţilor. În ultimele trei luni proiectul s-a aflat în stadiul de testare, însă Andrei, unul dintre membrii echipei, spune că deja au vândut circa 700 de sticle de smoothie, de sucuri naturale şi salate de legume.

Toţi cei peste 100 de participanţi s-au luptat pentru marele premiu, calificarea în finalele europene ale competiţiei, organizată la nivel internaţional de JA România în 37 de ţări. Doar o singură echipă din fiecare categorie (elevi şi studenţi) va concura în finala de la Tallin (Estonia), respectiv Amsterdam (Olanda). Anul acesta, la Amsterdam va merge echipa de studenţi Bre. (care vrea să organizeze evenimente şi workshopuri pentru promovarea produselor artizanale româneşti).

Premiile în valoare de 5.000 şi 15.000 de euro puse la bătaie au fost câştigate ieri de studenţii de la Arendaşul (firmă de consultanţă agricolă online pentru fermieri şi mici producători înfiinţată de studenţi de la Universitatea de Ştiinţe Agronomice din Bucureşti), respectiv Winner (studenţi de la Universitatea din Piteşti care organizează cantonamente şi oferă posibilitatea practicării înotului şi a triatlonului copiilor cu vârste de peste patru ani).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO