ZF 24

Revoluţia taxiurilor de la Gara de Nord: CFR SA a desemnat firma Meridian să se ocupe de serviciile de taxi de la gară


Aspectul degradat, prezenţa persoanelor fără adăpost pe peroane, scaunele rupte şi coşurile murdare, toate acestea au caracterizat în ultimii 20 de ani Gara de Nord. Şi, dacă nu era suficient, la ieşirea din gară aşteptau şi taximetriştii-piraţi. Foto Andreea Alexandru

Aspectul degradat, prezenţa persoanelor fără adăpost pe peroane, scaunele rupte şi coşurile murdare, toate acestea au caracterizat în ultimii 20 de ani Gara de Nord. Şi, dacă nu era suficient, la ieşirea din gară aşteptau şi taximetriştii-piraţi. Foto Andreea Alexandru

Autor: Mirabela Tiron

26.08.2013, 20:10 657

CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară din România, a de­semnat firma Meridian Taxi câştigătoare a licitaţiei publice deschise cu strigare pentru furnizarea de servicii de taxi în zona Coloane la Gara de Nord.

Astfel, activitatea de taximetrie din Gara de Nord, cea mai mare staţie feroviară din ţară şi o carte de vizită pentru Capitală, va fi reglementată, după mulţi ani în care nu s-a luat nicio măsură, iar taximetriştii piraţi, eliminaţi. Până acum, niciun şef al CFR SA şi niciun ministru al transporturilor nu au fost preocupaţi de problema taxiurilor de la Gara de Nord, unde, de cele mai multe ori, pasagerii ajungeau în maşinile taximetriştilor piraţi. Reorganizarea taxiurilor de către CFR SA se face sub management privat, instituit în urmă cu aproape patru luni.

„Conducerea CFR SA doreşte ca prin atribuirea acestui tip de serviciu către o societate specializată să creeze premisele unei îmbunătăţiri substanţiale a serviciilor de taximetrie, să crească gradul de siguranţă a călătorilor şi să elimine practicile taxime­triş­tilor-pirat“, au transmis oficialii societăţii CFR SA.

Firma care a câştigat licitaţia, Meridian Taxi, singura care a depus documentaţia de participare, deşi caietul de sarcini a fost cumpărat de 10 firme, va închiria terenul de 300 de metri pătraţi din zona Coloane a Gării de Nord cu 5 lei/mp/lună, fără TVA. Termenul pentru semnarea contractului este de 5 zile de la adjudecare. „Aştept să văd ce se întâmplă până la final“, a spus Sorin Mîndruţescu, preşedintele CFR SA.

Meridian Taxi are obligaţia de a instala patru touchscreen-uri, un sistem video de supraveghere, bariere la intrarea şi ieşirea din spaţiu, de a asigura personalul necesar ope­rării acestora şi de a semnaliza existenţa acestei staţii oficiale de taxi în interiorul Gării de Nord, potrivit oficialilor de la CFR SA.

Şi la aeroportul Henri Coandă (Oto­peni), cel mai mare din ţară, a avut loc anul acesta o reorganizare a taxiurilor (pasagerii putând chema la comandă un taxi cu tarif normal la sosiri), după mulţi ani în care nu a fost luată nicio măsură împotriva taxime­triştilor piraţi. De la jumătatea lunii aprilie, compania CFR SA se află sub management privat, format din preşedintele Sorin Mîndruţescu (CEO la Oracle România), George Micu, director general al CFR SA (fost şef la CFR Marfă), Jiru Enache (secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice), Peter Weiss (fost director al Bancpost şi RBS România) şi Peter Raimund Kubinschi (vicepre­şedinte executiv al Nextebank).

În ultimii 20 de ani, Gara de Nord nu a reprezentat o prioritate pentru cei care au avut-o în responsabilitate, ceea ce explică şi aspectul degradat (până anul acesta pe peroane erau scaune rupte şi coşuri murdare), prezenţa persoanelor fără adăpost pe peroane şi a taximetriştilor piraţi la ieşirea din gară. ZF a prezentat de mai multe ori aceste probleme care şi-au pus amprenta pe Gara de Nord.

Pe fondul condiţiilor din gară şi întârzierii trenurilor, numărul pasagerilor Gării de Nord s-a redus an de an, de la 6,3 milioane de pasageri în 1999 la 3,4 milioane de pasageri în 2012.

De la instituirea managementului privat la CFR SA, la Gara de Nord au fost schimbate scaunele de pe peroane, câteva coşuri de gunoi, realizată o pagină de Facebook şi finalizată licitaţia pentru reglementarea activităţii de taximetrie.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.08.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO