ZF 24

România este în top trei creşteri europene pentru gigantul H&M, dar vânzările pe magazin încep să scadă

H&M este primul brand de modă prezent pe piaţa locală care a reuşit să atingă pragul de vânzări de 100 mil. euro

H&M este primul brand de modă prezent pe piaţa locală care a reuşit să atingă pragul de vânzări de 100 mil. euro

Autor: Dana Ciriperu

30.03.2014, 19:38 372

Vânzările gigantului suedez H&M, care deţine 30 de magazine pe piaţa româ­neas­că, au crescut cu 29% în lei în perioada decembrie 2013-februarie 2014, care corespunde primului trimestru al anului fiscal al companiei, la 248 de milioane de coroane suedeze (27,8 mil. euro).

Cu un avans de 29% în lei şi 32% în coroane suedeze, Româ­nia se află în top trei creşteri înregistrate de H&M pe pieţele europene, primele două poziţii fiind ocupate de Bulgaria (52%) şi Ungaria (38%).

Estul Europei îşi consoli­dea­ză astfel motorul de creştere pentru retailerul suedez, deşi cele trei pieţe sunt încă mici ca număr de magazine şi vânzări în portofoliul grupului H&M.

Spre comparaţie, în Polonia retailerul are aproape 130 de magazine şi vânzări trimestriale de 90 mil. euro.  Şi în primul trimestru al anului fiscal trecut, România s-a aflat între pieţele cu cele mai mari rate de creştere pentru H&M. Cu toate acestea, datele publicate de grupul suedez în rapoartele trimestriale arată că vânzările pe magazin sunt mai mici la începutul noului exerciţiu financiar faţă de perioada decembrie 2012 - februarie 2013.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.03.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO