ZF 24

Un român cheltuie pe şampon nici trei euro pe an, de două ori mai puţin decât un polonez

Cea mai mare parte a vânzărilor de produse pentru îngrijirea părului se realizează în retail, acest canal reprezentând potrivit ultimelor date ale ZF circa 80% din total

Cea mai mare parte a vânzărilor de produse pentru îngrijirea părului se realizează în retail, acest canal reprezentând potrivit ultimelor date ale ZF circa 80% din total

Autor: Cristina Roşca

19.05.2014, 00:00 369

Românii au cumpărat anul trecut şampon în valoare de 50-55 de milioane de euro, iar mai bine de 60% din piaţă este „cucerită“ de trei giganţi internaţionali, respectiv Procter&Gamble, Unilever şi L’Oréal. Gigantul american P&G, în portofoliul căruia se află branduri precum Pantene sau Head&Shoulders, deţine o cotă de piaţă de 33,2%.

WikiZF: Profilul companiei Procter&Gamble

Fiecare român a cheltuit anul trecut pe şampon 2,7 euro, sumă care i-ar ajunge să cumpere doar o sticlă de produs. Suma cheltuită de un român pentru şampon este de două ori mai mică decât cea cheltuită de un ceh sau un polonez şi de trei ori mai mică decât cea dată de un neamţ, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Preţul pentru şampon este similar în România cu cel de pe alte pieţe din Europa, însă salariile sunt cele rămase în urmă.

România se află astfel la coada clasamen­tului atât în regiune, cât şi în Europa în ceea ce priveşte cheltuiala medie per capita de şampon, date ce ilustrează educaţia slabă a populaţiei şi gradul de subdezvoltare al economiei. De altfel, românii sunt codaşi şi la utilizarea săpunului, a pastei de dinţi şi a hârtiei igienice.

„România este pe ultimul loc în Europa la cei mai mulţi indicatori privind nivelul de trai, astfel că era greu de crezut că va fi pe o altă poziţie în ceea ce priveşte consumul de produse de igienă personală“, spune analistul economic Aurelian Dochia. El este de părere că nivelul de trai şi educaţia slabă a populaţiei sunt factorii care stau în spatele consumului redus de produse de igienă personală.

„Totuşi, dacă ne uităm la dinamica din ultimii 10-20 de ani se observă o îmbunătăţire a situaţiei. Este o creştere lentă a consumului, însă ea există. Dacă se reduce în timp decalajul faţă de Vest în ceea ce priveşte nivelul de trai, se va recupera din diferenţă şi la consumul de produse de igienă personală“, adaugă Dochia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO