ZF News

Ce spune Domo despre restructurarea reţelei: A fost una dintre cele mai dificile decizii reducerea numărului de magazine

Ce spune Domo despre restructurarea reţelei: A fost una...

Autor: Cristina Roşca

20.11.2015, 13:57 58870

Retailerul electroIT Domo explică pentru prima dată motivul restructurării businessului la circa o săptămână după ce Ziarul Financiar a scris despre decizia companiei de a închide reţeaua de magazine fizice.

„Domo SRL se află în plin proces de restructurare a activităţii, ceea ce implică, în primul rând, schimbarea profundă a strategiei de business. În decursul acestui proces, managementul companiei a luat decizii dificile, care au fost determinate şi de condiţiile de piaţă nefavorabile, şi de controalele nejustificate şi constante ale instituţiilor de stat”, spune Thomas Klein, directorul general al reţelei, numit acum câteva zile la conducerea retailerului.

Execuvitul afirmă că una dintre cele mai dificile decizii care s-a impus în acest moment a fost aceea de a reduce numărul de magazine Domo, concentrându-ne pe păstrarea câtorva magazine şi pe operaţiunile online. El nu precizează ce sau câte magazine au fost păstrate. Potrivit ultimelor date ZF compania avea circa 75 de unităţi şi le-a închis pe toate, iar o parte dintre ele au fost preluate de rivalii de la Flanco şi Altex, peste zece fiecare.

„După preluarea poziţiei de management de la fostul Director General, obiectivul şi dorinţa mea principală sunt menţinerea brandului Domo şi asigurarea distribuţiei online. Domo (...) trebuie să se adapteze la actualul context nefavorabil de business.”

Şeful Domo vorbeşte despre un context nefavorabil de business în condiţiile în care piaţa creşte, anul trecut avansând cu 14% şi depăşind pentru prima dată după 2008 nivelul de 2 mld. euro.

De altfel, şi compania SC FAMILY HOME CONCEPT SRL (fosta Domo Retail SRL), care până în vara acestui an opera reţeaua de electroIT Domo, şi-a majorat afacerile cu 5% anul trecut faţă de 2013, până la 612,5 mil. lei. Totuşi, compania cu peste 1.000 de salariaţi a raportat pierderi de 70 mil. lei.

Mai mult, SC FAMILY HOME CONCEPT SRL (fosta Domo Retail SRL) a intrat în insolvenţă la propria cerere în septembrie 2015.

La polul opus, compania Domo SRL care administrează acum activitatea retailerului, a avut anul trecut afaceri de doar aproape 50 mil. lei şi 36 de salariaţi, în contextul în care reţeaua Domo are 75 de magazine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO