ZF Transilvania

Arobs se uită după achiziţii în zona de aplicaţii de monitorizare auto prin GPS

Autor: Laurentiu Cotu

27.01.2011, 23:44 108

Compania Arobs Transilvania Software, specializată îndezvoltarea de soluţii software în domeniul GPS, a realizat anultrecut o cifră de afaceri de peste 7 mil. euro, în creştere cu 15%faţă de anul precedent. Compania a încheiat exerciţiul financiardin 2009 cu vânzări totale de circa 6 mil. euro (25,4 mil.lei).

Evoluţia pozitivă a afacerilor Arobs în 2010 s-a datoratcreşterii numărului de clienţi pentru soluţia de monitorizare şilocalizare parc auto TrackGPS şi distribuţiei de sisteme denavigaţie GPS. Totodată, anul trecut compania şi-a extinsportofoliul de clienţi externi pe zona de outsourcing.

"Terminalele mobile şi aplicaţiile software dedicate acestoravor înregistra în 2011 o creştere mult mai rapidă decât până acum.Apetitul consumatorilor pentru astfel de aplicaţii este tot maimare, prin urmare creşte şi numărul companiilor din domeniu caredezvoltă astfel de soluţii software. Se pare că segmentul cel maiafectat de criză, cel al vânzărilor hardware, începe uşor să-şirevină", a declarat pentru ZF Transilvania Voicu Oprean, directorgeneral AROBS Transilvania Software.

Compania clujeană activează pe trei segmente de businessdiferite (distribuţia sistemelor de navigaţie, aplicaţii softwarepentru piaţa internă şi soluţii software pentru piaţa externă).Potrivit reprezentanţilor Arobs, numărul clienţilor careachiziţionează soluţiile software TrackGPS (monitorizarea floteiauto prin GPS) şi OptimallSFA (automatizarea vânzărilor) este încontinuare în creştere, intenţia companiei fiind de a continua şiîn acest an dezvoltarea celor două aplicaţii.

"Suntem interesaţi de achiziţii în zona companiilor carecomercializează sau dezvoltă soluţii de monitorizare flotă prinGPS. Activităţile noastre vor continua în direcţia soluţiilor deîmbunătăţire a traficului din România, indiferent că este vorba desisteme de navigaţie, sisteme de monitorizare auto sau aplicaţii petelefoane mobile bazate pe tehnologia GPS. În acest sens, vom lansaîn acest an sistemul TMC (Traffic Control Management)", a spusOprean.

În ceea ce priveşte dispozitivele de navigaţie, compania are învedere introducerea în portofoliu a unor noi produse.

Pentru aplicaţia software TrackGPS, compania are în portofoliupeste 600 de clienţi din domeniile transport, FMCG, operatoritelecom, curierat, securitate, construcţii, alimentar. Cei maiimportanţi sunt RCS&RDS, Soceram, Elit, Rosal Ecologic,Farmec, AG Med Traiding, Betty Ice, Optimedia, Deme Macarale,Transilvania Post, Top C&S, Altex. În ceea ce priveştedistribuţia de sisteme de navigaţie, vânzările se realizează prinintermediul segmentului de retail electronice şi electrocasnice(Altex, Domo, Flanco, Media Galaxy, TehnoMarket), hipermarketuri(Auchan, Carrefour, Cora), dealeri GSM (Euro GSM, Germanos,Orange), dar şi magazine online (Cel.ro, E-mag, PC Garage, PC Fun).Pe plan extern, Arobs colaborează cu clienţi din Germania,Finlanda, Elveţia, Belgia, Anglia, Israel, SUA.

Numărul de angajaţi ai companiei a ajuns în prezent la 215 persoane, mai mult cu 48 de oameni faţă de 2009. Până în varaacestui an, conducerea Arobs estimează o creştere cu aproximativ15% a echipei de development.

Compania Arobs Transilvania Software a fost înfiinţată în anul1998, având ca principal obiect de activitate dezvoltareaaplicaţiilor software

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO