ZF Transilvania

Mezei, Autoworld: Criza financiara antreneaza o restrangere a activitatilor

13.11.2008, 20:30 172

Potrivit reprezentantilor companiei Autoworld, piata auto la nivel mondial inregistreaza in prezent o scadere de 16% in SUA fata de perioada similara de anul trecut si de 7,5% in Europa de Vest. Lucrurile stau cu totul altfel in Europa de Est, unde in prezent se inregistreaza o crestere a pietei auto de 11,3% fata de anul trecut, de 9,7% in China si de 5,1% in India.

"Criza mondiala afecteaza direct industria auto la nivel mondial cu cele mai mari scaderi pe piata americana si Europa de Vest, pietele emergente fiind afectate mai putin. Peisajul general surprinde restructurari reflectate si in pretul actiunilor celor mai mari jucatori precum General Motors, Ford, Chrysler, BMW, Mercedes, Peugeot'', a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Mezei, directorul general Autoworld.
Potrivit reprezentantului Autoworld, efectele crizei financiare in domeniul auto sunt optiunile limitate si neavantajoase de leasing si creditare, valori de revanzare in depreciere, amanarea achizitiilor de autoturisme noi si orientarea clientilor catre masinile second.
"In ceea ce priveste piata auto la nivel national, cat si cea locala, necesitatea de a cumpara masini inca exista, iar ofertele pe care dealerii auto le au in prezent sunt fara precedent in conditiile in care tot mai multi clienti se indreapta spre masinile second-hand'', spune Ioan Mezei.
Conform oficialilor Autoworld, daca pana anul trecut in primele noua luni de activitate dealerii clujeni inregistrau cresteri spectaculoase a vanzarilor, in acest an cresterile au fost de pana la 10%, inregistrandu-se chiar, in unele cazuri, si scaderi a vanzarilor.
"Criza financiara antreneaza o restrangere a activitatii de creditare cu efecte asupra productiei si distributiei, puterea de cumparare a oamenilor fiind inca scazuta. Multi dintre clienti se orienteaza in prezent catre masini cu preturi mici, neluand in considerare costurile care intervin pe termen lung pentru intretinerea autoturismelor'', spune Ioan Mezei. Potrivit reprezentantilor dealerului clujean, anul 2008 va fi primul an de declin dupa sapte ani de cresteri spectaculoase pe piata auto. Daca in anul 1998 au fost comercializate pe piata in total 142.000 de vehicule, in anul 2006, 297.162 de unitati, iar anul trecut 366.819 masini, in acest an pana in prezent calculele arata ca s-au comercializat 219.497 de vehicule. Piata auto romaneasca inregistreaza in prezent o sadere de 2,60% fata de anul trecut, iar gradul de motorizare in tara este de 163 masini la 1.000 de locuitori.    
"Volkswagen detine in prezent o cota de piata de 10,38% la nivel national si de 11,23% pe piata locala, fiind totodata a doua marca de import dupa Skoda care a realizat cele mai multe vanzari de masini noi pe piata'', spune Ioan Mezei. Compania a livrat anul trecut un numar total de 1.609 autoturisme, dintre care 240 unitati Audi, 1.116 masini Volkswagen si 253 unitati Volkswagen autovehicule comerciale, conducerea firmei estimand ca va comercializa pana la finele anului in curs peste 1.060 unitati Volkswagen.
In primele sapte luni din acest an Autoworld a livrat in total un numar de 669 de masini, dintre care 510 unitati Volkswagen si 159 unitati Audi. Cel mai bine vandut model Volkswagen in aceasta perioada de timp este Polo, livrat in 153 de unitati, iar in ceea ce priveste marca Audi, cel mai bine vandut model este A4, livrat in 64 de unitati.
Cele mai noi modele lansate pe piata de dealerul clujean sunt autoturismele Volkswagen Golf VI si Volkswagen Scirocco. Volkswagen Golf VI este comercializat de Autoworld in variantele de motorizare benzina de 1,4 SRE (80 CP), 1,6 SRE (102 CP), 1,4 TSI (122 CP) si 1,4 TSI (160 CP). Motorizarile diesel sunt de 1,6 TDI (90 CP), 1,6 TDI (105 CP), 2,0 TDI (110 CP), 2,0 TDI (110 CP) si 2,0 TDI (140 CP).
"Credem ca noul Golf VI va fi la fel de bine vandut ca si modelul anterior lui, Golful V, si estimam ca pana la finele anului sa livram 50 de astfel de masini. In prezent avem comenzi pentru cateva din modelele Golf VI'', spune Ioan Mezei. Potrivit directorului general Autoworld, clientii modelului Golf VI sunt persoane tinere, clasa medie de varsta, dar si familii tinere sau mai in varsta.
Un alt model Volkswagen lansat de curand pe piata locala este modelul Volkswagen Scirocco, al carui pret porneste de la 18.145 euro, fara TVA. Potrivit reprezentantilor Autoworld, 75% din potentialii cumparatori ai acestui autoturism sunt barbati cu varsta cuprinsa intre 26 si 43 de ani.
 Autoworld a fost infiintata in anul 1999 ca societate comerciala cu capital integral romanesc, al carei asociat unic este omul de afaceri Ioan Mezei. Prin contract de dealer incheiat cu Porsche Romania, Autoworld a devenit distribuitorul marcii Volkswagen pe segmentul de autoturisme si marca Audi pe segmentul comercial. In prezent Autoworld distribuie marca Volkswagen doar in judetul Cluj, fiind totodata distribuitor regional in Transilvania pentru Audi. Autoworld are un numar de 170 de angajati si isi desfasoara activitatea in cadrul celor doua magazine de prezentare a marcilor Volkswagen si Audi din Cluj-Napoca.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO