ZF Transilvania

Prodvinalco vrea sa vanda americanilor rachiu si tuica

14.12.2004, 00:00 39

Compania clujeana Prodvinalco, producator de bauturi spirtoase, si-a stabilit ca tinte pentru anul viitor cresterea vanzarilor pe piata europeana si intrarea in magazinele americane.
"Pentru anul 2005 dorim sa ne consolidam pozitia de lider pe piata de tuica si rachiuri naturale, sa abordam noi segmente ale pietei interne si sa intram pe noi piete externe. Cererea de export spre comunitatea europeana pentru anul 2005 este dubla fata de acest an pentru distilatele naturale. Tot pentru anul 2005, se intrevede o deschidere a pietei Statelor Unite pentru rachiurile naturale, in acest moment aceste produse fiind supuse aprobarii Bord of Liquors din Washington", a declarat pentru ZF Transilvania Mircia Todea, director general Prodvinalco.
Pentru a-si intari prezenta pe pietele externe, producatorul clujean a investit in acest an peste 2,5 milioane de euro pentru a moderniza, prin achizitia de noi utilaje, procesul tehnologic de fabricatie a alcoolului si de imbuteliere a produselor. Capacitatea de productie a firmei clujene a ajuns la o medie lunara de 2,5 milioane de sticle.
Anul acesta, exporturile firmei au crescut cu 10% fata de 2003, ajungand la sfarsitul lui 2004 la aproape 7 milioane de euro. "Pana in 2007 dorim sa intram chiar si pe continentul australian", a mai precizat Simona Dumitru, responsabil comunicare Prodvinalco.
In prezent, exporturile firmei clujene reprezinta o treime din cifra de afaceri realizata, fiind domeniul care a inregistrat una din cele mai mari cresteri in activitatea companiei. In acest an, Prodvinalco mizeaza pe o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro, cu 30% mai mare decat in 2003. La sfarsitul lunii octombrie, vanzarile Prodvinalco depasisera 13,7 milioane de euro.
Comercializarea produselor Prodvinalco se realizeaza prin distribuitori locali si regionali din aproape toata tara, precum si prin reteaua proprie de depozite si magazine, ponderea cea mai importanta fiind detinuta de piata clujeana, unde se realizeaza aproximativ 60% din vanzarile firmei.
Prodvinalco, unul dintre principalii producatori de bauturi alcoolice din Romania, a fost fondata in anul 1932 sub forma unui depozit ce se ocupa cu imbutelierea, depozitarea si desfacerea bauturilor alcoolice spirtoase.
In 1991, firma a intrat intr-un proces de reorganizare, devenind societate pe actiuni si primind numele actual. In acelasi an, Prodvinalco a fuzionat cu Fabrica de Spirt din Gherla, fapt ce a conferit firmei avantajul unui flux tehnologic complet, de la prelucrarea cerealelor la producerea si imbutelierea produselor alcoolice. Din 1998, compania este integral privata, actiunile fiind detinute de salariati si de actionari care au subscris in oferta publica de privatizare. Actiunile firmei se tranzactioneaza la Bursa de Valori Bucuresti la categoria necotate.
Estimarile din domeniul bauturilor spirtoase pe primul semestru plaseaza Prodvinalco pe locul al treilea pe piata, cu o productie de 2,4 milioane de litri. Primele doua locuri sunt ocupate de Scandic Distileries (5 milioane de litri) si Global Spirits Ploiesti (3,6 milioane de litri).
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO