Cele mai mari zece centre comerciale din Bucureşti ca suprafaţă cumulează aproape 600.000 de metri pătraţi şi circa 1.500 de magazine, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de companii sau în lipsa răspunsurilor din partea acestora.
La o populaţie a Bucureştiului de 1,8 milioane de locuitori şi circa 600.000 de metri pătraţi de malluri, rezultă că la fiecare trei bucureşteni există un metru pătrat de cumpărături doar în malluri, fără a lua în calcul şi centrele comerciale de dimensiuni mai mici, precum parcuri de retail sau galerii comerciale.
„În Bucureşti, stocul de retail este la un nivel comparativ cu media din CEE (Europa Centrală şi de Est - trad.), respectiv 545 de metri pătraţi la 1.000 de locuitori. Cu toate acestea, mai este loc de centre comerciale, în centrul şi nord-vestul Bucureştiului“, spune Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE România.
În ceea ce priveşte vânzările, regula din retail spune că fiecare metru pătrat de spaţiu comercial - excluzând food courtul - trebuie să genereze 1.500 de euro pe an. Zona dedicată spaţiilor cu mâncare ar trebui să aibă vânzări de 2.500 de euro pe metru pătrat pe an pentru a fi rentabilă închirierea, potrivit datelor furnizate de consultanţii imobiliari.