Analiză

Cititori, faceti cunostinta!

06.03.2001, 00:00 45



Un recent studiu realizat de Mercury Research intre cititorii de presa din Romania face un portret al cititorului Ziarului Financiar. Realizat pe un esantion de 10 mii de subiecti, acest studiu s-a desfasurat in perioada iunie - noiembrie 2000.

Profilul audientei, pe cele doua coordonate ale venitului si educatiei, este unul peste media cititorilor de presa scrisa, si chiar peste media competititei din presa economica.

Numarul de cititori estimat pentru un numar al Ziarului Financiar este de 76.400, cca 0.80% din populatia urbana adulta de peste 18 ani. Cifrele audientei n-ar fi insa complete fara calitatea acesteia.

Dupa cum se vede din tabele, Ziarul Financiar e situat foarte bine in categoriile de venituri intre 150 si 399 de dolari, aici reusind sa se ridice deasupra tuturor competitorilor din presa economica.

La fel se intimpla si in privinta educatiei : 60% dintre cei care isi arunca ochii pe aceste randuri au acasa o diploma universitara. In sfirsit, studiul prezinta comportamentele de consum, felul de a vedea lumea si atitudinea fata de munca a cititorilor nostri.



Afirmatii de life-style ce caracterizeaza majoritatea cititorilor Ziarului Financiar (peste 50% dintre ei)

Divertisment si informare:

* 61%: Cand vreau sa ma relaxez ma uit la televizor

* 57%: Citesc paginile financiare ale ziarului meu

* 57%: Casetele si CD-urile pirat sunt de mai slaba calitate decat cele originale

* 56%: Ma uit la televizor mai mult pentru stiri

* 53%: Principala mea sursa de informatie sunt ziarele

* 52%: Uneori cumpar ceea ce vad in reclame

* 52%: Afisele publicitare bine concepute ajuta la infrumusetarea peisajului urban

Haine :

* 66,80%: Cumpar hainele pentru comfort si nu pentru ca sunt la moda

* 65,50%: Prefer hainele de calitate, chiar daca sunt mai scumpe

* 53,20%: Prefer sa cumpar haine mai scumpe dar de mai buna calitate

Masini :

* 57,70%: Imi plac masinile care ies in evidenta

* 52,40%: Comfortul este cel mai important lucru la o masina

52,30%: Masina mea nu are decat scopul de a ma duce dintr-un loc intr-altul

Produse alimentare :

- 57,50%: De obicei luam masa in familie sau cu prietenii la sfarsit de saptamana

* 54,30%: Citesc intotdeauna etichetele produselor alimentare pentru a vedea daca contin aditivi.

* 53,90%: Imi place sa incerc produse alimentare noi

Timp liber / vacante:

* 60,50%: Am putin timp liber.

* 52,40%: Imi petrec cea mai mare parte a timpului liber acasa.

* 51,40%: In timpul vacantelor imi place sa fac lucruri noi, pe care nu le-as face in mod obisnuit.

Atitudinea cititorilor fata de fumat:

* 71,60%: In locurile publice ar trebui amenajate spatii speciale pentru fumatori

62,70%: Fumatul este un obicei daunator



Puncte de vedere ale cititorilor ZF

* 61%: Putem fi mandri ca suntem romani

* 59%: Sistemul de invatamant era mai bine organizat inainte de 1989

* 58%: Adesea, actionez din impuls

* 53%: In prezent, nu mai poti avea incredere in nimeni

* 51%: Cred ca muzica romaneasca moderna e cel putin la fel de buna ca si cea straina

* 51%: Tinerii si batranii formeaza doua lumi complet separate

* 50%: Nu-mi place sa arat ceea ce simt



LA MAGAZIN, LA SLUJBA aI IN LUME

Atitudinea cititorilor fata de cumparaturi:

* 59%: Un ambalaj reusit vinde singur continutul sau

* 51%: Nu cumpar marci necunoscute doar de dragul de a economisi

* 57%: Imi place sa imi fac cumparaturile in supermarket-uri

* 62%: Prefer sa cumpar produse alimentare romanesti

* 63%: Prefer produsele preparate dupa retete traditionale

* 52%: De obicei cumpar marci foarte cunoscute de produse pentru ingrijirea gospodariei

* 61%: Daca imi place un produs, il cumpar imediat

* 62%: In general, consider ca marcile cunoscute sunt mai bune decat cele mai putin cunoscute

* 53%: Adesea, cand observ o marca noua o cumpar pentru a o incerca

Atitudinea fata de finante :

* 52,00%: Economisesc bani in mod regulat

* 52,10%: Am incredere doar in bancile mari

Atitudinea cititorilor fata de munca / job:

* 60%: Continui sa ma gandesc la munca mea chiar si acasa

* 53%: Muncesc mult mai mult acum decat inainte de 1989

* 58%: Sistemul nostru social actual este mai bun decat cel de dinainte de 1989

* 55%: Viata mea personala este mai importanta decat munca mea

* 56%: Adesea, modul de prezentare a rezultatelor este mai important decat munca insasi

Atitudinea cititorilor fata de societate:

* 71,40%: Se intereseaza intotdeauda de evolutia situatiei politice din tara.

* 54,70%: Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana ne-ar garanta stabilitatea economica

* 54,60%: Importurile de produse straine dauneaza industriei interne

* 53,40%: Capitalismul este singura cale de urmat

* 53,00%: Integrarea in NATO ar aduce beneficii Romaniei

Atitudinea cititorilor fata de mediul inconjurator:

* 53,30%: Sunt de acord cu construirea in tara noastra, a centralelor electrice nucleare (ca cea de la Cernavoda)

* 53,30%: Dezvoltarea rapida a tehnologiei si civilizatiei provoaca deteriorarea mediului inconjurator



Afirmatiile de life-style care deosebesc cititorii Ziarului Financiar de individul mediu din societate: ce FAC / CRED ei mai mult decat ceilalti

* De doua ori mai probabil decat omul mediu

* Citesc paginile financiare ale ziarului meu

* Sunt interesat de publicitatea la serviciile financiare specializate

* Articolele din reviste si ziare ma influenteaza atunci cand iau decizia referitoare la vacanta mea

* Masina mea nu are decat scopul de a ma duce dintr-un loc intr-altul

* Uneori raspund la ofertele facute prin posta de companiile oferind bunuri sau servicii

* Casetele si CD-urile pirat sunt de mai slaba calitate decat cele originale

* Am fost intotdeauna interesat de echipamentele tehnice (cum ar fi: masinile sau avioanele)

* Imi place sa cheltui fara sa-mi fac griji atunci cand iau masa la restaurant



Afirmatiile de life-style care deosebesc cititorii Ziarului Financiar de individul mediu din societate: ce FAC / CRED ei mai mult decat ceilalti :

* Situatia actuala din tara noastra este mai buna decat cea de dinainte de 1989

* Imi place sa imi fac cumparaturile in supermarket-uri

* Din cand in cand imi permit sa cumpar ceva scump

* Muncesc mult mai mult acum decat inainte de 1989

* Nu pot rezista unui parfum sau unei ape de colonie scumpe

* Uneori cumpar produse din pura curiozitate

* Am putin timp liber

* Uneori cumpar ceea ce vad in reclame

* Adesea, ma duc la magazinele scumpe si de prestigiu

* Imi place sa incerc bauturi noi

* Revistele sunt principala mea sursa de divertisment

* Am locul meu favorit in care imi petrec vacanta

* De fiecare data cand merg in concediu, incerc sa merg in alta parte

* Fumez pentru ca prietenii si cunostintele mele fumeaza

* Capitalismul este singura cale de urmat

* Sunt multumit de nivelul meu de trai

* In timpul meu liber ma duc des la diferite evenimente culturale

* Nu as schimba ziarul pe care il citesc in mod obisnuit

* Atunci cand cumpar casete audio sau video, verific daca sunt originale

* Sunt adesea influentat de publicitate atunci cand aleg produsele pe care le cumpar

* Imi place sa ies in evidenta

* Sunt de acord cu introducerea taxelor de studii in invatamantul universitar

* Prefer hainele de calitate, chiar daca sunt mai scumpe

* Ma duc la frizer regulat.

* Sunt foarte atent la afisele publicitare

* La sfarsitul saptamanii, calatoresc foarte mult

* Am incredere doar in bancile mari

* Adesea, modul de prezentare a rezultatelor este mai important decat munca insasi



Afirmatiile de life-style ce caracterizeaza cititorii Ziarului Financiar in comparatie cu cititorii publicatiilor concurente

* Cititorii publicatiilor Ziarul Financiar, Capital si Bursa sunt caracterizati de aceleasi afirmatii de life-style:

* Adesea, ma duc la magazinele scumpe si de prestigiu

* Imi place sa cheltui fara sa-mi fac griji atunci cand iau masa la restaurant

* Majoritatea reclamelor se adreseaza tinerilor

* Uneori raspund la ofertele facute prin posta de companiile oferind bunuri sau servicii

* Fumez pentru ca prietenii si cunostintele mele fumeaza

* Imi place sa fumez pt ca ma relaxeaza

* Masina mea nu are decat scopul de a ma duce dintr-un loc intr-altul

* Cititorii publicatiilor Ziarul Financiar, Capital si Bursa nu sunt caracterizati de urmatoarele afirmatii de life-style:

* Am tendinta de a cumpara cele mai ieftine produse de ingrijire a gospodariei

* Nu cumpar alte haine pana cand cele vechi nu se uzeaza de tot

* Am nevoie de putine haine

* Cred ca avortul ar trebui interzis

* Hainele socante, care atrag atentia altora, mi se potrivesc perfect.

* Imi fac majoritatea cumparaturilor in centrele en-gros

* Imi place lucrul manual, de exemplu: tricotatul, cusutul, crosetatul sau tesutul

* Cunostintele si rudele ne ajuta destul de mult cu bani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO