Austria

Austriecii de la Porsche ajung la afaceri de 1,4 mld. euro pe piata locala

23.10.2008, 15:16 27

Porsche Romania, divizie a Porsche Holding si care reprezinta pe piata locala marcile Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Porsche si Bentley, este singurul importator de pe piata de profil care a depasit pragul de vanzari anuale de un miliard de euro, potrivit datelor pe 2007 raportate de companii la Ministerul de Finante.

In conditiile in care Porsche Romania a inregistrat in primele noua luni din acest an o crestere de 6% a vanzarilor, pana la un nivel de aproape 45.000 de unitati, daca importatorul ar mentine acest ritm, vanzarile ar putea depasi pragul de 60.000 de unitati pana la finele anului. Acest volum ar permite atingerea unei cifre de afaceri de peste 1,1 miliarde de euro la nivelul lui 2008.
Portofoliul celui mai mare importator auto de pe piata locala a fost completat in acest an de marca Bentley, in timp ce anul viitor se va adauga Lamborghini. Investitia de 4 mil. euro pentru constructia unui showroom Bentley face parte dintr-un proiect mai amplu, de 12 milioane de euro, destinat si marcilor Lamborghini, Porsche si Audi.
Afacerea Porsche a debutat in Austria in 1949, an in care cifra de afaceri a companiei era de sase milioane de silingi austrieci (circa 436.000 de euro). In 2007, afacerile Porsche Holding ajunsesera la 12,8 miliarde de euro, 34% din aceasta valoare fiind realizata in Austria si 25% in Franta.
Romania se claseaza pe locul trei, dupa volumul afacerilor, reprezentand aproape 12% din valoarea raportata pe 2007, cu 1,43 de miliarde de euro, potrivit Porsche Holding. Activitatea de import a Porsche Romania aduce grupului afaceri de un miliard de euro, diferenta fiind atribuita Porsche Inter Auto, divizia de retail a companiei, dar si Porsche Bank, Porsche Leasing si diviziei de imobiliare a holdingului.
In cadrul diviziei locale, Porsche are in structurile sale peste 1.000 de angajati, Romania fiind astfel pe locul cinci dupa Austria, Franta, Olanda si Ungaria. Investitiile totale ale partenerilor Porsche Romania se vor ridica in acest an la peste 20 mil. euro, valoare care reprezinta cele noua noi dealershipuri, care vor duce reteaua la aproape 100 de unitati, cea mai mare dupa cea a Dacia.
Anul viitor, dupa finalizarea noului complex din Pipera, destinat exclusiv brandurilor de lux ale grupului VW-Audi, Porsche Romania va demara si activitatea de distributie a marcii Lamborghini.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO