Auto

Aglomeratie mare pe piata masinilor sigure

02.07.2003, 00:00 20

Cinci stele din cinci la testele de siguranta desfasurate de organismul independent  Euro NCAP parea o utopie in anul 2000, cand au fost introduse pentru prima data. La mai bine de trei ani de atunci, producatorii de automobile se intrec in a oferi care mai de care masini mai sigure, masura sigurantei fiind numarul de stele.
Calificativul Euro NCAP este steaua, calificativul maxim de cinci stele fiind oferit oricarui automobil care a obtinut 33 de puncte sau mai mult dintr-un maxim de 37 puncte posibile.
Potrivit rezultatelor ultimei runde de teste care au fost prezentate ieri de catre Euro NCAP, numarul masinilor de cinci stele a ajuns la 12.
Producatorul care se poate lauda cu cele mai sigure masini din lume, potrivit acestor teste, este Renault, care are nu mai putin de patru automobile cu calificative maxime. Este vorba de Renault Espace, Vels Satis, Laguna si Megane II, primul dintre acestea realizand cel mai mare punctaj din istoria testelor Euro NCAP, adica mai bine de 35 de puncte.
Fostul producator de avioane SAAB este al doilea producator din punctul de vedere al sigurantei automobilelor realizate, atat modelul 9-3, cat si modelul 9-5 primind cinci stele.
Lista producatorilor care detin in portfoliu un model de cinci stele este si mai larga. Se gasesc pe aceasta lista tot felul de modele de masini, de la automobile de teren, precum XC90 de la Volvo sau X5 de la BMW, pana la limuzine, cum este cazul Mercedes E-Klasse sau Toyota Avensis si la automobile de tipul MPV (multi purpose vehicle - autovehicule cu scopuri multiple), cum este cazul Peugeot 807.
Platforma Peugeot 807 este insa comuna pentru modelele Citroen C8, Fiat Ulysse si Lancia Phedra, astfel ca analistii Euro NCAP le considera identice din punct de vedere tehnic si le clasifica tot la cinci stele.
Euro NCAP a fost infiintat in 1997 de catre cinci din guvernele statelor europene, Comisia Europeana si organisme auto si ale consumatorilor din toate tarile Uniunii Europene. In aceste conditii, organismul a devenit rapid "vocea autorizata" in cazul sigurantei automobilelor.
Sunt efectuate patru teste: impact frontal, lateral, cu pietonii si "testul cu stalpul". ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO