BMW are în plan investiţii de zeci de miliarde de euro în noi tehnologii în speranţa de a face faţă ameninţării Tesla, însă îşi poate producătorul auto german susţine vânzările în timpul derulării procesului de transformare?
În următăorii ani, producătorul auto bavarez vrea să se transforme într-o companie high-tech de talia Apple sau Google, să dezvolte zeci de modele electrice şi autonome şi să investească masiv în R&D, potrivit Handelsblatt. Scopul: recâştigarea de cotă de piaţă de la Tesla. Iar totul se va întâmpla în timp ce BMW va vinde mai multe maşini ca oricând şi-şi va prinde din urmă rivalul Daimler, producătorul Mercedes.
Nicolas Peter, directorul financiar al BMW, a găsit deja 700 milioane de euro pentru R&D în acest an, alte sute de milioane urmând să fie adăugate în ultimul trimestru. Pentru anul viitor, compania se aşteaptă să investească 7 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare, cu aproape 2 miliarde de euro mai mult decât se plănuise anterior, iar un nivel similar este prevăzut pentru 2019.