Auto

Camioanele Volvo si automobilele Seat au mers mai bine anul trecut

25.02.2004, 00:00 16



Filiala din Romania a producatorului de camioane Volvo Truck Corporation a vandut anul trecut 764 unitati. Compania activeaza in principal pe segmentul camioanelor grele (peste 18 tone), unde detine o cota de 29%. De anul trecut, activitatea companiei Autocamioane srl, reprezentantul de pana atunci al Volvo Truck Corporation, a fost preluata de catre Volvo Romania srl, noua companie fiind o filiala directa a firmei suedeze. La nivel mondial, vanzarile Volvo Trucks au crescut anul trecut cu 8%, pana la un total de 75.300 camioane. Rezultatul s-a bazat, spun reprezentantii companiei, pe noile familii Volvo FM, Volvo FH, Volvo NH si Volvo VN. "Cresterea semnificativa a profitului obtinuta in anul 2002 a continuat si in 2003, cand am realizat un rezultat financiar foarte bun. De asemenea, ne-am imbunatatit pozitia pe cele mai importante piete", declara Jorma Halonen, Presedinte si CEO Volvo Trucks. Una dintre cele mai bune evolutii l-a avut, potrivit reprezentantilor companiei, divizia europeana, care a reusit sa isi creasca vanzarile in conditiile mentinerii la acelasi nivel al pietei. In aceste conditii cota de piata a companiei a inregistrat cresteri intre 1% si 15% in functie de diferitele segmente.



O alta marca ce a profitat anul trecut de scaderea volumului total al vanzarilor pentru a-si creste cota de piata a fost Seat. Aflata sub umbrela grupului german Volkswagen, marca spaniola Seat a inregistrat anul trecut o crestere cu 1,5% a numarului de masini noi inmatriculate in Europa de Vest, care a depasit 381.000 de unitati.



La baza acestei evolutii au stat in principal exporturile, care au crescut, in special catre cea mai mare piata din Europa, cea germana- aproape 59.000 de unitati (15% crestere fata de 2002) si Anglia - aproape 35.000 de unitati (21% crestere fata de 2002).



In plus, spune Lars-Henner, vice-presedintele departamentelor vanzari si marketing, rezultatul s-a datorat in contextul noii legi care europene pentru distributie a autovehiculelor.



In Spania, unde SEAT vinde o treime din volumul sau, au fost inmatriculate peste 148.000 unitati, ceea ce se traduce intr-o crestere de 3.2% fata de 2002.



Cele mai bune rezultate le-au consemnat modelele Ibiza si Leon, stalpii de rezistenta ai marcii din ultimii ani. Cu vanzari de 66.300 de unitati (in crestere cu 3.7% fata de anul trecut), Ibiza este, potrivit celor de la Seat, cel mai bine vandut in segmentul sau.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO