Auto

Care sunt cele mai ieftine maşini noi pentru care nu se plăteşte taxa de poluare

Care sunt cele mai ieftine maşini noi pentru care nu se plăteşte taxa de poluare

Autor: Bogdan Alecu

22.01.2012, 19:03 10902

Hibridele sau automobilele echipate atât cu un motor normal pe benzină, cât şi cu unul electric, cele cu motoare Euro 6, standard care va intra în vigoare din 2014, şi maşinile electrice sunt în continuare scutite de la plata taxei de poluare.

Dintre cele câteva sute de modele comercializate pe piaţa locală pentru aproximativ 20 nu se va plăti în continuare taxa de poluare.

Dealerii şi importatorii se aşteaptă la o creştere importantă a vânzărilor acestor modele, în contextul în care în prezent acestea sunt comercializate la un preţ mai mare decât maşinile "normale", în contextul în care acestea dispun de tehnologii mai costisitoare.

Cel mai ieftin automobil nou pentru care nu se plăteşte în continuare taxă de poluare este Honda Insight, hibridul care dispune atât de un motor electric cât şi de unul pe benzină, având un preţ de pornire de aproape 22.300 de euro cu TVA. Honda CR-Z - hibridul sport al japonezilor costă de la 26.000 de euro. Toyota Prius, cel mai bine vândut hibrid la nivel mondial are un preţ mai mare decât cele ale Honda, de 31.000 de euro, în condiţiile în care acesta este un full-hybrid, motorul electric având posibilitatea de a pune singur în mişcare maşina.

Printre cele mai multe modele Euro 6 se regăsesc în gama Mercedes-Benz, acelaşi motor diesel de 3,0 litri cu tehnologie BlueTEC regăsindu-se inclusiv pe limuzinele E-Klasse, S-Klasse şi SUV-urile ML şi GL plus crossoverul R-Klasse. Pe lângă acestea se adaugă şi S-Klasse Hybrid, model care utilizează acelaşi sistem hibrid ca şi BMW Seria 7 ActiveHybrid.

În cazul BMW, "upgrade-ul" de la Euro 5 la Euro 6 este opţional şi costă 1.240 de euro, preţ valabil pentru modelul 530d cu motor diesel de 3,0 litri, valoare similară cu taxa care s-ar plăti în cazul în care ar fi Euro 5.

Pe de altă parte, potrivit oficialilor BMW, în condiţiile în care preţul acestora depăşeşte 100.000 de euro, clienţii le-au achiziţionat datorită tehnologiei şi nu pentru a face o economie.

În cazul Audi, singura motorizare Euro 6 disponibilă în momentul de faţă este cea "clean diesel" 3,0 TDI de pe SUV-ul Q7, urmând ca numărul acestora să crească anul viitor. în cazul acestuia, diferenţa de preţ între motorul Euro 5 şi cel Euro 6 este de aproape 1.500 de euro, dar în favoarea motorului mai "verde", potrivit site-ului oficial din România, acesta costând 56.331 de euro cu TVA inclusă, faţă de 57.780 de euro în cazul versiunii Euro 5.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO