Auto

Dacia prezintă în premieră toate detaliile cu privire la noul Duster, cu o zi înainte de lansarea oficială de la Frankfurt

Dacia prezintă în premieră toate detaliile cu privire...

Autor: Bogdan Alecu

09.09.2013, 10:54 3262

În partea frontală se remarcă noul calandru cu bandouri orizontale cromate şi o nouă grilă a radiatorului, încadrată de  blocuri optice redesenate, care integrează de acum şi lumini de zi. 

 
Noile bare de pavilion longitudinale, care poartă inscripţia Duster, accentuează caracterul de SUV al maşinii. Jantele de aluminiu, cu aspect „dark metal”, de 16”, alături de pneurile „Mud and Snow”, fac parte dintre schimbările aduse de noua generaţie. 
 
În partea din spate, noile blocuri optice reiau linia stilistică a părţii frontale, în special prin prezenţa elementelor cromate. Ornamentul de eşapament cromat, precum şi noua inscripţie „4WD”, completează evoluţiile de design exterior a noului Duster.
 
O nouă culoare, Gris Comète, este de acum disponibilă pentru Noua Dacia Duster.
 
La interior planşa de bord, a fost aproape complet redesenată şi dispune acum de o consolă centrală încadrată de două baghete verticale.
 
Noua Dacia Duster propune patru tapiţerii noi, printre care una de piele, în funcţie de nivelul de echipare. 
 
Scaunele cu un design nou oferă un plus de confort pasagerilor, în timp ce spătarul banchetei spate a fost ranforsat. 
 
Noua Dacia Duster vine acum cu o echipare mai bogată ce include sistem de infotainment MEDIA NAV, cu bluetooth şi sistem de navigaţie încorporat (în funcţie de versiune) sau Dacia Plug & Radio, un sistem multimedia simplu şi eficient care include radio, CD player cu MP3, Bluetooth şi prize USB şi Jack.
 
În plus, noul Duster este disponibil cu regulator/limitator de viteză, asistenţă la parcarea cu spatele, închiderea centralizată a portierelor la plecare şi indicator al temperaturii exterioare, dotări care păreau de necrezut pe prima generaţie a Duster. 
 
Butoanele de acţionare a geamurilor electrice sunt poziţionate în premieră pe panourile portierelor şi dispun de comandă cu impuls pe partea şoferului.
 
Noua Dacia Duster oferă un spaţiu interior sporit şi un volum de încărcare al portbagajului ce poate atinge 475 litri (în funcţie de versiune), precum şi posibilitatea de a transporta obiecte de  până la 2m70 lungime (cu bancheta spate rabatată). Spaţiile de depozitare disponibile la interior au un volum de până la 3,3 litri.
 
Noul model dispune în  serie de sistem de control dinamic al traiectoriei (ASR-ESP). Acesta asigură stabilitatea vehiculului în condiţiile cele mai dificile, cum ar fi evitarea unui obstacol, pierderea aderenţei în viraj sau condusul pe şosele alunecoase.
 
Sistemul de asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU) completează dispozitivul de anti-blocare a roţilor (ABS). 
 
Noua Dacia Duster este echipată (încă de la primul nivel de echipare) cu airbag-uri frontale şofer şi pasager, precum şi cu airbag-uri laterale cap-torace.
 
Şoferul şi pasagerul din faţă sunt avertizaţi printr-un semnal optic şi sonor în cazul în care nu şi-au cuplat centura de siguranţă.
 
În plus, în funcţie de versiune este disponibil limitatorul şi regulatorul de viteză. Comenzile acestor sisteme sunt prevăzute pe faţada consolei centrale (activarea sistemului) şi pe volan (reglarea vitezei).
 
Noul Duster inaugurează în gama Dacia motorul pe benzină 1.2 TCe 125 CP, ceea ce face din SUV cel mai puternic model produs vreodată la Mioveni.
 
Acest propulsor cu 4 cilindri şi injecţie directă, dezvoltă 90% din cuplul maxim încă de la 1 500 rotaţii pe minut şi oferă un consum de numai 6,0 l/100km şi un lanţ de distribuţie cu garanţie pe viaţă, care nu necesită întreţinere. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
 
Motorul 1.6 16v 105 CP este în continuare disponibil atât pentru versiunile 4x2 cât şi 4x4 iar, în anumite ţări, şi în versiunea cu GPL, care asigură un cost de utilizare scăzut. Pentru cei care preferă motorizările diesel, sunt disponibile două versiuni: 1.5 dCi 90 CP şi 1.5 dCi 110 CP.
 
Funcţia Eco Mode şi indicatorul de schimbare a vitezelor (Gear Shift Indicator / GSI): un echipament util pentru cei care sunt atenţi la consumul de carburant.
 
Funcţia Eco Mode îi permite şoferului să adopte, dacă doreşte, un stil de condus care să diminueze consumul de carburant. Odată activat, sistemul adaptează anumiţi parametri de conducere limitând performanţele motorului şi confortul termic, în proporţii acceptabile pentru şofer şi pasageri.
 
Indicatorul de schimbare a vitezelor (Gear Shift Indicator / GSI) semnalează, printr-un indicator vizual, turaţia optimă pentru schimbarea vitezelor, cu efect direct atât asupra consumului cât şi a emisiilor de CO2.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO