Auto

Grupul Automobile Bavaria a înregistrat anul trecut afaceri cu 42% mai mari, în pofida situaţiei economice

Autor: Mediafax

19.01.2012, 14:01 270

Grupul de firme Automobile Bavaria, controlat de omul de afaceri Michael Schmidt, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 285 milioane euro, cu 42% mai mult faţă de nivelul realizat în 2010, au declarat joi reprezentanţii companiei.

Grupul din domeniul auto este dealer al mărcii de automobile şi motociclete BMW, Mini, Rolls Royce şi importator al camioanelor MAN.

"Creşterea cifrei de afaceri a fost susţinută în special de deschiderea showroom-urilor din Germania şi avansul impresionant al vânzărilor pe segmentul camioanelor. Anul trecut, vânzările BMW au crescut cu 18%, cele de Mini cu 47%, iar livrările MAN au urcat cu 80%. În ciuda unei scăderi a pieţei generale de autovehicule, Automobile Bavaria a înregistrat creşteri şi datorită segmentelor de clienţi cărora se adreseză mărcile comercializate de noi. Clienţii mărcilor premium nu au fost afectaţi de problemele economice, aşa cum s-a întâmplat marea majoritate a cumpătătorilor români. Astel se explică evoluţia contra tendinţei pieţei", a declarat Schmidt.

Reţeaua de dealeri a companiei acoperă 75% din vânzările BMW la nivel naţional, de 1.888 unităţi în 2011.

În Germania, grupul Automobile Bavaria deţine patru dealership-uri BMW şi Mini, iar anul trecut a deschis primul showroom dedicat mărcii britanice de lux Rolls Royce, la Munchen.

Pe plan extern, grupul a vândut automobile în valoare de 75 milioane euro, iar pentru acest an, reprezentanţii Automobile Bavaria mizează pe afaceri de 90 milioane euro.

"În ceea ce priveşte anul acesta, în România ne-am propus o creştere a vânzărilor de 10%. Este o creştere prudent optimistă, având în vedere condiţiile economice actuale. Pentru BMW estimăm vânzări de până la 1.560 de unităţi, la Mini ne aşteptăm la 150 de maşini livrate, iar pentru camioanele MAN mizăm pe 1.100 vehicule", a mai spus omul de afaceri.

Anul trecut, grupul a finalizat o investiţie de cinci milioane de euro într-un centru de service în Otopeni şi pentru extinderea showroom-ului BMW din Constanţa.

Automobile Bavaria a fost înfiinţată la Braşov în anul 1994, când a devenit şi importator pe plan local al mărcii BMW, iar în 2001 a preluat importul mărcii Mini. În 2007, constructorul german de automobile şi-a deschis reprezentanţă în Bucureşti, preluând astfel activitatea de import pe piaţa din România a celor două mărci.

În total, reţeaua de dealeri a companiei este formată din 14 reprezentanţe, nouă în România şi cinci în Germania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO