Auto

Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut peste media pieţei în primul trimestru

Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut...

Autor: Luiza Chiroiu

08.04.2015, 14:51 256

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Marea Britanie au avansat cu 10,4% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 7.529 unităţi, mai rapid decât piaţa, care a consemnat o creştere de 6,8%, potrivit datelor Asociaţiei britanice a producătorilor şi dealerilor de maşini.

Dacia a livrat 6.821 unităţi în primele trei luni ale anului trecut.

Cota de piaţă a mărcii româneşti a urcat de la 0,99% la finalul primului trimestru din 2014 la 1,02% la sfârşitul lunii martie a acestui an.

Piaţa auto britanică a avansat cu 6,75% în perioada analizată, la 734.588 autoturisme, martie fiind a 37-a lună consecutivă de creştere. Mai mult decât atât, evoluţia pieţei auto din Marea Britanie din luna martie a fost cea mai bună din 1999 până în prezent, cu 492.774 maşini vândute, în urcare cu 6% faţă de aceeaşi lună din 2014.

Înmatriculările Dacia au avansat cu 7,4% în martie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, de la 4.973 unităţi la 5.340 unităţi.

La nivelul primului trimestru, Jeep este brandul cu cea mai mare creştere pe piaţa britanică, de 280%, la 2.722 unităţi, în spatele său aflându-se Mitsubishi, cu un avans de 192%, la 7.970 unităţi, şi Lotus, cu o urcare de 104%, la 88 unităţi.

La polul opus s-au situat mărcile Mia, Perodua, Proton şi Saab, care nu au vândut niciun autoturism în primele trei luni din 2015.

Ford Fiesta, cu 39.104 unităţi vândute în primul trimestru, reprezintă cel mai bine vândut model în Marea Britanie, fiind urmat de Vauxhall Corsa (29.100 unităţi) şi Ford Focus (22.287 unităţi).

Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au crescut cu 16,6%, la 20.593 de unităţi în perioada analizată.

Cu 60.388 autoturisme livrate în primul trimestru, Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, are o cotă de 8,22% pe piaţa britanică, liderul clasamentului fiind Ford, cu o cotă de 12,91% şi 94.804 maşini înmatriculate.

În Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dacia, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 24.497 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 5,13%.

De asemenea, şi livrările Dacia în Germania au coborât în primele trei luni, cu 6,6%, la 10.672 unităţi. La finalul lunii martie, cota de piaţă a Dacia era de 1,4%, în scădere de la 1,5% în februarie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO