Auto

Lancia arunca Ypsilon in batalia masinilor de oras

03.08.2005, 18:32 33

Daca in industria modei pulsul se ia la Milano, semnatura Pininfarina e o garantie a succesului, iar masinile sport sunt prin definitie fabricate la Marranelo (Ferrari) sau Sant''Agata Bolognese (Lamborghini), italienii au inceput sa dea tonul si in ceea ce priveste automobilele populare.

Mai intai a fost Fiat, cu Stilo, dupa care a urmat restilizarea gamei Alfa Romeo. Acum, Lancia se arunca in batalia modelelor mini, Ypsilon fiind automobilul care va avea de infruntat invazia asiatica sau renumele producatorilor europeni prezenti pe acest segment.

Ypsilon se incadreaza perfect in categoria automobilelor care nu te pot lasa indiferent, aruncandu-te ori in tabara fanilor sai ori a celor care nu se prea impaca cu designul sau. Oricum ar fi, acest lucru se intampla in primele 5 minute de la primul contact cu Ypsilon.

Din propriile constatari, cel putin pe strazile din Bucuresti, Ypsilon "a intors capete", responsabil pentru acest lucru fiind in special designul partii frontale, liniile traditionale ale Lancia care au fost redesenate intr-o nota moderna, dar si combinatia bicromatica maro-rosu a modelului testat.

Fiind o masina de oras, spatiul interior al noului Ypsilon este adaptat pentru patru pasageri, un al cincilea complicand putin lucrurile in cazul traseelor lungi extraurbane.

Cu toate acestea, cei patru pot profita din plin de confortul interior oferit de dotarile automobilului, modelul testat, ce a beneficiat de echiparea Platino, fiind prevazut cu sistem audio Hi-Fi Bose cu 8 difuzoare, aer conditionat bi-zona, comenzi radio pe volan sau senzor de parcare, precum si insertii din piele in doua culori. Optional, Ypsilon poate fi prevazut si cu un acoperis panoramic Skydome.

Tehnologia Multijet, cu care au obisnuit deja Alfa Romeo si Fiat, se incadreaza fara cusur si pe Ypsilon. Capacitatea motorului, de 1.300 de centimetri cubi, genereaza un consum in mediu urban demn de o masina care se vrea a fi de oras, de aproximativ 6 litri pentru o suta de kilometri. Nici in cazul drumurilor lungi in afara orasului situatia nu sta altfel: Ypsilon foloseste mai putin de 5 litri de motorina pentru fiecare suta de kilometri, parcursi in regim normal de turatie, ceea ce ii confera o autonomie de drum superioara multor modele din clasa sa.

Motorizarea de 1,3 litri Multijet dezvolta 70 de cai-putere, care impreuna cu dimensiunile reduse si greutatea proprie confera masinii caracteristici dinamice satisfacatoare. Mai mult, asta nu se intampla in detrimentul aerului robust al noului Ypsilon, care in ciuda dimensiunilor sale, se comporta pozitiv in abordarea virajelor.

Ypsilon se descurca de minune pe drumurile aglomerate din Capitala, avand un avantaj si in cazul parcarilor arhipline. Pentru rulajul in trafic intens si pentru manevrele de parcare dificile, italienii au echipat Ypsilon cu servodirectie Dual Drive, optiunea City usurand simtitor efortul depus de sofer.

Cutia de viteze a Ypsilon-ului este structurata astfel incat masina sa dea un randament optim in mediul urban, dar permite in acelasi timp si rularea pe autostrada cu o viteza de croaziera de 130-140 de kilometri/ora, fara a solicita suplimentar motorul si fara a deranja acustic pasagerii.



Dolce Far Niente

Optional, si romanii pot conduce precum verii lor latini din Peninsula, alegand cutia de viteze robotizata DFN-Dolce Far Niente, care se traduce prin "Ce dulce este sa nu faci nimic". Acest sistem permite alegerea intre cutia manuala secventiala si o cutie automata.

Pe piata romaneasca sunt disponibile si motorizarile pe benzina de 1,2 litri si 1,4 litri, ce dezvolta puteri cuprinse intre 60 si 95 de cai-putere.

In materie de siguranta activa, Ypsilon beneficiaza de tot ceea ce ii trebuie unui automobil din clasa sa: ABS, EBD (sistem electronic de distributie a fortei de franare), airbag pentru sofer si pasager sau windowbag (airbag lateral de tip cortina).

Pretul CIP (fara taxe) al nou-lansatului Ypsilon porneste de la 9.970 de euro, ajungand la 14.850 de euro.

Pe piata romaneasca, Lancia Ypsilon va avea de infruntat competitia provenita de la Toyota Yaris, Citroa??n C2, Fiat Punto, Ford Fiesta, Peugeot 206, Hyundai Getz, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Opel Corsa sau chiar noul Renault Clio.

Pe langa Ypsilon, AutoItalia Group a introdus incepand cu luna iulie pe piata auto romaneasca alte trei modele noi ale producatorului italian Lancia: Musa, Phedra si Thesis. Astfel, cele trei marci ale grupului Fiat, Fiat, Alfa Romeo si Lancia, sunt comercializate prin reteaua de dealeri a companiei AutoItalia.

In primul trimestru al anului, AutoItalia a inregistrat vanzari de 1.186 de autoturisme si vehicule comerciale, nivel dublu fata de perioada similara a anului trecut. In aceeasi perioada, cea mai mare crestere a fost inregistrata la vanzarile autoturismelor Fiat (192%), fiind depasite, astfel, previziunile importatorului. Cel mai bine vandut model a fost Fiat Albea, cu un volum de 292 unitati, de noua ori mai mare decat in primul trimestru al anului 2004.

Lancia a fost infiintata de Vincenzo Lancia, fiul unui bogat industrias italian, la inceputul secolului trecut. Primul model Lancia a fost conceput si introdus pe piata in 1906.

Primul semestru al acestui an a reprezentat o perioada buna pentru vanzarile de autoturisme mici si medii atat in ceea ce priveste modelele de import, cat si cele autohtone. Cele mai mari cresteri (de peste 90%) au fost raportate la clasele B (supermini) si C (compacta), insa o crestere foarte importanta au inregistrat si masinile de teren (71%) si cele din clasa A (mini), cu 50%. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO