Auto

Lansari pe banda in gama medie

11.06.2003, 00:00 16

In aceasta vara doi producatori auto, Ford si Alfa Romeo isi vor lansa pe piata noile modele din gama medie. Mondeo si 156, cele doua reprezentante ale producatorilor in acest segment au beneficiat fiecare de cate un face lift.

Alfa Romeo 156
A venit pe langa un look nou si cu un motor diesel, de 2,4 litri si 175 de cai putere. Design-ul noii game 156 a beneficiat de bagheta lui Giugiaro, directorul casei de design Italdesign. Principala modificare adusa de acesta a fost cresterea agresivitatii. Astfel, noul Alfa Romeo 156, are acum o grila mult mai mare decat Alfa Romeo 156 pe care o desenase acum sase ani Walter de’Silva. Stilul este mul mai apropiat, veti spune, de Alfa Romeo 147, si nu veti fi departe de adevar.
Insa noutatea principala este motorul turbo diesel  de 2,4 litri. Acesta dezvolta 175 Cai-Putere la 4000 de rotatii pe minut (o crestere de 35 de cai-putere fata de modelul anterior) si un cuplu maxim de 385 Nm la 2000 de rotatii pe minut. Acesta permite noului model Alfa Romeo 156 sa ajunga de la 0 la 100 kilometri pe ora in 8.3 secunde, la un consum mediu de 6,6 litri de motorina la suta de kilometri. In rest, gama de motorizari, alaturi de suspensii sunt  aceleasi de pe vechea gama Alfa Romeo 156.
S-a marit insa paleta de culori, pentru noua gama Alfa Romeo fiind disponibile acum 16 culori. Schimbarile se continua la interior unde pe langa velur si piele este disponibil un nou material denumit “Alfatex”. Acesta este format din microfibre cu rol activ in reducerea transpiratiei, asigurand confortul in cazul deplasarilor lungi. Anul trecut pe piata romaneasca s-au vandut 62 de unitati din modelul Alfa Romeo 156.



Ford Mondeo
Tot in aceasta vara va apare pe piata europeana si noul Ford Mondeo. Diferentele exterioare fata de vechiul model sunt foarte mici, primul elelment vizibil fiind farurile de ceata  care au acum o forma trapezoidala mult mai accentuata.
Au fost imbogatite insa motorizarile si echipamentele standard cu care automobilul este echipat. Versiunea de baza a noului Mondeo are intre dotarile standard pilot automat, ABS, aer conditionat si sase airbag-uri. Gama de motarizari include ca premiera motorul de 1,8 litri SCi, care asigura dozarea carburantului la presiune pe fiecare cilindru, ceea ce einseamna un consum mai redus si o putere a motrorului crescuta de la 123 cai-putere, la 128 cai-putere.
Celelalte motorizari disponibile includ variantele mai vechi de 1,8 si 2 litri benzina, precum si versiunile V6 de 2,5 si 3 litri. In gama diesel, motorul de 2 litri TDCi a fost modificat, primind un nou sistem de injectie, care reduce zgomotul.Noul Mondeo dispune, optional, de cutie automata, cu cinci trepte. Varianta de cutie manuala, de tip Durashift, aflata la noul Mondeo doar pe varianta TDCi, este disponibila acum si pentru variantele 1,8 SCi si variantele V-6. Viteza maxima a noului Mondeo a crescut de la 242 de kilometyri pe ora la 250 de kilometri pe ora.
Elementul cel mai interesant ramane insa pretul. Desi Ford nu a precizat care va fi pretul de pe piata, oficiali ai companiei au lasat sa se inteleaga ca acesta va fi inferior celui al vechiului model.
Mondeo a fost vandut in peste 2,5 milioane de exemplare, in 60 de tari, incepand de la lansarea sa in 1993 si pana anul trecut. In Romania au fost vandute anul trecut 420 de unitati, cu peste 50% mai mult decat in anul 2001. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO