Auto

Lodgy, primul model Dacia fabricat în Maroc care atacă direct pieţele vest-europene. Primele imagini de la evenimentul de prezentare

Lodgy, primul model Dacia fabricat în Maroc, care atacă direct pieţele vest-europene

Lodgy, primul model Dacia fabricat în Maroc care atacă direct pieţele vest-europene (Foto: Răzvan Mureşan)

Autor: Bogdan Alecu

15.11.2011, 12:31 3975

Renault va demara în prima parte a anului viitor producţia noului model Dacia Lodgy, primul model de tip monovolum al Dacia, la noua uzină din Tanger, Maroc, în care constructorul francez a investit peste 1 miliard de euro.

În condiţiile în care doar una din zece maşini produse de Dacia la Mioveni se mai vinde în România, francezii de la Renault au ales Marocul pentru construirea celei de-a treia uzine a mărcii româneşti, costurile legate de transport şi forţă de muncă fiind mai scăzute în statul nord-african.

"Ceea ce este important pentru a ne dezvolta investiţiile în România este nivelul de competitivitate al uzinei. Iar noi când vorbim de această competitivitate nu comparăm România cu Franţa sau Germania, ci cu Maroc sau India", a declarat Jacques Chauvet, preşedintele consiliului de administraţie al Dacia şi şef al regiunii Euromed în cadrul Renault, în cadrul unui interviu acordat ZF în cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an.

VEDEŢI AICI MAI MULTE IMAGINI CU NOUA DACIA DE LA EVENIMENTUL DE PREZENTARE DE LA PARIS

Cu toate acestea, faptul că întregul coridor IV european, între Constanţa şi Nădlac România are numai puţin peste 100 km de autostradă dintr-un total de peste 800 km face ca transportul pe şosea să fie mai greu de realizat şi mai scump.

"Cand am decis să construim uzina din Tanger a fost un răspuns la solicitarea guvernului marocan. Una din axele dezvoltării Marocului este industria auto, este una din priorităţile autorităţilor marocane, iar poziţionarea uzinei în apropierea portului şi mâna de lucru ieftină ne-au făcut să alegem această locaţie", a spus Chauvet la Geneva.

Astfel, pe fondul scăderii pieţei auto cu aproape 70% în ultimii doi ani şi al lipsei infrastructurii care să permită o reducere a costurilor de transport de la Mioveni spre pieţele vest-europene, România a pierdut o investiţie de 1 miliard de euro în favoarea Marocului, ţară unde Renault deja mai deţine o uzină Dacia, dar cu o capacitate mai mică, de 50.000 de maşini anual, la Casablanca.

Segmentul monovolumelor este unul dintre cele mai importante pe pieţele vest-europene precum Franţa şi Germania, unde acestea înregistrează anual vânzări de sute de mii de unităţi. Pe piaţa locală, segmentul maşinilor de familie este unul de nişă, pe care vânzările anuale sunt de sub 2.000 de unităţi.

Pe platforma lui Lodgy Renault va proiecta şi un vehicul comercial, asamblat tot în Maroc şi care va înlocui modelele Logan Van şi Logan Pick-up în gama Dacia. Viitorul vehicul comercial va concura direct cu modele precum Ford Transit Connect sau Volkswagen Caddy.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO