Auto

Maşini franceze făcute de americani şi viceversa: General Motors şi Peugeot s-au aliat, pentru economii anuale de 2 mld. dolari

 Maşini franceze făcute de americani şi viceversa: General Motors şi Peugeot s-au aliat, pentru economii anuale de 2 mld. dolari

Autor: Anca Dumitrescu

01.03.2012, 09:38 831

General Motors (GM) şi PSA Peugeot Citroen au anunţat miercuri o alianţă prin care grupul american va cumpăra 7% din acţiunile constructorului francez, urmând să participe şi la o emisiune de drepturi a acestuia de 1 miliard de euro, în vederea obţinerii unor economii anuale de 2 miliarde de dolari.

Alianţa va include achiziţii şi dezvoltarea comună de vehicule, în încercarea de revitalizare a operaţiunilor din Europa, se arată într-un comunicat comun preluat de Reuters.

Parteneriatul prevede restructurarea GM şi Peugeot, prin închiderea de fabrici şi reducerea locurilor de muncă, a declarat o sursă apropiată situaţiei.

Cele două părţi lucrează încă la detaliile alianţei, pe care nu le vor dezvălui timp de mai multe săptămâni, sau chiar luni, din cauza sensibilităţilor politice din Franţa, a arătat sursa.

"Economiile generate de această alianţă, pe lângă planurile independente ale GM, poziţionează grupul pentru o profitabilitate sustenabilă în Europa", a afirmat directorul general al producătorului auto american, Dan Akerson.

Alianţa se va concentra pe automobilele de clasă mică şi medie şi pe modelele crossover.

Companiile au precizat că economiile rezultate în urma acordului vor fi limitate în primii doi ani, dar vor ajunge în cinci ani la 2 miliarde de dolari pe an.

Acordul între Peugeot şi GM, companii sunt afectate în Europa de vânzări scăzute şi supraproducţie, a fost primit cu scepticism de analişti.

"PSA are nevoie de GM, dar GM nu are nevoie de PSA. Nu îmi dau seama cum poate acest acord să ajute GM în Europa", a declarat Matthew Stover, analist la compania Guggenheim Securities în New York.

Ambii producători auto au în Europa un exces de producţie de circa 25%, a spus Stover, adăugând că planul riscă "să creeze probleme complexe într-o perioadă în care GM este într-un moment delicat al restructurării".

Ca şi Peugeot, divizia din Europa a GM, Opel, încearcă să oprească pierderile din Europa, provocate de vânzările reduse şi de concurenţa acerbă a preţurilor.

Operaţiunile europene ale GM au generat anul trecut pierderi de 747 milioane de dolari, în timp ce divizia auto a Peugeot a consemnat în al doilea semestru pierderi de 497 milioane euro. Pe ansamblul anului trecut, profitul net al Peugeot a scăzut cu 48%, la 588 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO