Auto

Noul BMW Seria 7 sau limuzina germana de lux fata cu tehnologia

02.02.2005, 00:00 47



Trei ani dupa lansarea celei de-a patra generatii a modelului Seria 7, BMW a decis ca este momentul unei operatii estetice pentru limuzina sa de lux, care lupta din rasputeri cu modele precum Audi A8 sau Mercedes S-Klasse pentru a atrage atentia si implicit banii unei categorii exclusive de clienti. Mai puternica, usoara si economica, noua limuzina ar trebui, spun germanii, sa depaseasca rezultatele inregistrate de generatia actuala, adica mai bine de 160.000 de masini vandute.



Aparitia in anul 2002 a celei de-a patra generatii a limuzinei de lux BMW Seria 7 a marcat trecerea marcii germane intr-o noua etapa a existentei sale. Crticat si laduat deopotriva, designul noului model a suscitat multe dispute, tinta principala a atacurilor fiind, evident, sefului departamentului de desginului de la BMW, americanul Chris Bangle.



Apreciata de unii ca fiind prea avantgardista, masina venea cu tot felul de inovatii tehnice, printre care si sistemul iDrive (care permitea accesarea tuturor functiilor masinii), cel care avea sa ajunga sa echipeze toate modelele lansate ulterior de producatorul german, incluzand aici chiar si modelul din clasa compacta Seria 1.



Insa tocmai aceasta bogatie de echipamente tehnologice si in special sistemul iDrive, destul de stufos in accesare, a fost considerata un dezavantaj al masinii vizavi de concurenta. Germanii si-au insusit criticile si urmatoarele modele lansate au beneficiat de variante imbunatatite ale iDrive. In plus, clientii au inceput sa inteleaga ceea ce reprezinta de fapt noul sistem si au inceput sa il aprecieze.





Restilizare pe ici pe colo



Designul modelului lansat in urma cu mai multi ani a fost la randul sau un punct nevralgic, fanii marcii apreciind ca BMW risca sa isi piarda identitatea.



Si aceste elemente par a fi luate in calcul de inginerii BMW, care au decis ca face-liftul limuzinei de lux sa se traduca intr-o imagine mai puternica si mai sportiva. La aceasta imagine contribuie redesenarea farurilor, dar si a grilei si a parasocurilor. Privita din spate, masina lasa impresia ca este mai ingusta, dar mai bine "fixata" pe sosea.



Nu in ultimul rand, pe lista noutatilor se afla patru variante de culori exterioare - Monaco Blue, Michigan Blue, Deep Green si Barbara Red, trei finisaje pentru tapiteria de piele - Cream Beige, Lava Blue si Nature Brown, precum si jante de aliaj de 18 si 19 toli.





Putere economica



Ce ar fi un model nou fara un set de motorizari mai puternice, mai ales in cazul unei marci cu veleitati sportive ? Producatorul german, a plusat si la acest capitol cu noua Serie 7. Popularul motor diesel de 3 litri, care echipeaza varianta 730d, a fost cel la care s-a lucrat cel mai mult de catre inginerii grupului german. Ca urmare noul motor este mai usor cu 25 de kilograme fata de predecesorul sau si include tehnologia "common-rail" (motor diesel cu punte comuna) de a treia generatie, ceea ce permite o crestere a puterii dezvoltate cu 12%, pana la 228 de cai-putere.



Tot pe lista noutatilor pot fi incluse si motorul pe benzina de 3 litri (care echipeaza si modele din Seria 6 si noua Serie 3), dar si cel de patru litri si 300 de cai-putere care ia locul celui de 3,5 litri.



Cel mai bine vandut model din generatia actuala, 745i, capata la randul sau o infuzie de putere devenind 750i (motor de 4,8 litri si 362 de cai-putere).



Varful de gama al limuzinei de lux a BMW ramane modelul 760i (echipat cu motor de 6 litri care dezvolta 445 de cai-putere), care ajunge de la zero la 100 de kilometri pe ora in aproximativ 5,5 secunde.



Motoarele mai puternice nu inseamna neaparat consum mai mare de carburant, spun inginerii grupului german, dupa cum cresterea gradului de confort nu se traduce obligatoriu in cresterea masei automobilului. Ei au dezvoltat un principiu propriu, denumit Efficient Dynamics, care are tocmai acest rol, de a asigura cresterea performantelor dintr-un anumit domeniu (ex. putere motoare), fara a le afecta pe celelalte (ex. Consum de carburant).



Acelasi principiu a fost aplicat si in cazul suspensiilor si a sasiului, care au fost modificate pentru a creste manevrabilitatea si confortul.



Orice client de limuzina de lux pune un accent foarte mare pe elementele de siguranta. Din acest punct de vedere noua Serie 7, vine echipata pe langa "clasicele" sisteme ABS (impotriva blocarii rotilor sa franare) sau cel de asistenta la franare, si cu Adaptive Drive, adica un pachet compus din alte doua sisteme proprii BMW - Dynamic Drive si Electronic Damper Control. Acestea permit o crestere a gradului de confort la rulare, atat in curbe, cat si la rularea in diferite sectoare de teren.



Nu in ultimul rand lista echipamentelor standard include faruri cu Xenon si cu sistem de spalare sau Brake Force Display (un sistem BMW care permite aprinderea stopurilor in doua etape la franare in functie de puterea cu care este apasata pedala de frana).



Potentialii clienti ai modelului mai au de asteptat doar cateva luni, lansarea oficiala a modelului fiind anuntata pentru primavara acestui an. Ionut.bonoiu@zf.ro





Cea mai buna generatie



Introdusa pe piata in anul 2001, a patra generatie Seria 7 a fost pana acum cea mai prolifica din existenta modelului in gama BMW. Vanzarile totale realizate pana acum au depasit 160.000 de unitati, o valoare ce depaseste deja cu 8 procente performanta inregistrata de generatia anterioara.



Mai mult, cu cele aproape 58.000 de modele vandute, anul 2003 a fpst cel mai bun an din existenta Seriei 7 in portofoliul BMW.



Potrivit celor de la BMW, Seria 7 a devent anul trecut cel mai bine vandut model din segmentul de lux al pietei germane (cea mai mare din Europa). In plus, modelul a inregistrat, potrivit celor de la BMW, cresteri importante in vanzari pe piete emergente din Asia, Orientul mijlociu, Europa de est sau chiar Africa.



Mai mult de jumatate din vanzarile de BMW Seria 7 sunt reprezentate de modelul 745i si 745Li (varianta cu ampatament marit).



Noua Serie 7 va aparea pe piata europeana in primavara acestui an. Chiar daca nu au fost facute comentarii legate de preturi analistii estimeaza ca acestea vor fi situate la niveluri apropiate de cele ale modelelor din gama curenta. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO