Auto

Opel Insignia Sports Tourer: breakul sportiv pentru „familia universală“

Opel Insignia Sports Tourer: breakul sportiv pentru „familia universală“

Autor: Bogdan Alecu

06.06.2012, 00:05 1586

Aici intervine Opel cu Insignia Sports Tourer cu motorul pe benzină de 2,0 litri supra­alimentat şi sistem de trac­ţiune integrală. Pentru în­ceput, "pe hârtie" maşina pare visul oricărui şofer. Are un design plăcut, este spaţioasă, poate fi şi sportivă şi confortabilă în funcţie de setările suspensiei şi are un motor foarte plăcut la condus.

Dar cilindreea mare în cazul unui motor pe benzină supraalimentat înseamnă automat un consum mare pentru anumite buzunare sau ponderat pentru altele. Spre exemplu, pentru cineva care câştigă sub 1.000 de euro pe lună consumul poate fi considerat unul foarte mare. Iarna, atunci când temperatura de afară scade sub -10 grade Celsius şi se merge în traficul urban computerul de bord poate înregistra şi un consum de 20 de litri/100 km. În condiţii de trafic mai lejer şi la temperaturi "normale" de 20 de grade Celsius, maşina poate ajunge şi sub 15 litri/100 km, în timp ce în extra­urban, respectând toate limitele de viteză se poate ajunge chiar şi la 10 litri/100 km. Poate că această valoare pare mare, dar vorbim despre un motor de 2 litri, o cutie automată şi o tracţiune integrală.

Avantajele acestui tip de caroserie se regăsesc în spaţiul imens al habitaclului, dar şi al portbagajului, spaţiu necesar unei familii numeroase. Singurul lucru care îl putem critica este însă spaţiul disponibil la picioare pentru pasagerii din spate. Acesta aminteşte mai mult de un model de clasă compactă, şi nu de unul de segment mediu.

Propulsorul turbo de 2,0 litri, alimentat cu benzină, este capabil să dezvolte o putere de 220 CP şi un cuplu de 350 Nm disponibil pe un interval cuprins între 2.000 rpm şi 4.000 rpm. Cuplat la cutia automată cu şase trepte şi tracţiunea integrală, puterea este livrată liniar, într-un mod plăcut, dar mai ales confortabil, atât pentru cel de la volan, cât şi pentru pasageri.

Tracţiunea integrală s-a dovedit a fi foarte utilă, mai ales pe carosabil umed. Sistemul electronic de cuplare a punţilor şi-a făcut treaba. Din punctul de vedere al şoferului, nu se simte nici cea mai mică diferenţă când sistemul jonglează cu comutarea fluxului de putere către punţi.

La drum lung confortul este garantat - izolarea fonică este bună, la fel şi confortul oferit pasagerilor. Avem inclusiv un sistem multimedia de calitate completat de navigaţia care are hărţi şi pentru România. Computerul de bord se apropie destul de bine de celebrele iDrive, Command sau MMI, însă nu suficient pentru a le ameninţa în vreun fel. Singurul lucru de criticat în habitaclu este cotiera dintre locurile din faţă. Pentru a face loc suporturilor pentru băuturi aceasta este decupată - suficient de mult pentru ca atunci când se schimbă treptele cel de la volan să se lovească cu cotul în acel decupaj. Poate la prima vedere nu este o problemă, însă lovitura poate fi destul de dureroasă.

Preţul de pornire pentru Opel Insignia ST este de 21.960 de euro, însă această sumă este valabilă pentru versiunea de echipare fără tracţiune integrală. Cei care doresc să achiziţioneze tracţiunea integrală trebuie să dispună de încă 2.345 de euro, aceasta fiind o dotare opţională disponibilă începând cu nivelul de echipare "Edition", care are un preţ de pornire de 24.375 de euro.

Opel Insignia Sports Tourer

  • Propulsie: benzină L4, 1.198 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată cu şase trepte, 220 CP la 5.300 rpm, 270 Nm la 1.900 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 8,6 s, viteză maximă 210 km/h, consum mediu 5,9 l/100 km, emisii CO2 137 g/km.

  • Preţ: 30.695 euro cu TVA

  • Plus: design, confort, spaţiu, echipare

  • Minus: consum ridicat pentru o maşină de familie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO