Auto

Prima de casare si-a facut deja efectul

25.05.2005, 17:56 20

Cozile de la centrele de casare a masinilor in cadrul programului pentru innoirea parcului auto incep sa isi arate deja rezultatele. Producatorul local Dacia, cel care potrivit analistilor avea de beneficiat cel mai mult de pe urma acestui program, a terminat deja, spun oficialii companiei, lotul de aproape 8.100 de masini alocate prin acest program.

Practic, cine vrea sa scape de masina veche nu isi mai poate lua un automobil Dacia Logan, semn ca reclamele derulate de producatorul local si dealerii acestuia pe posturile de televiziune, radio si presa scrisa si-au atins scopul.

Anticipånd situatia, importatorii marcilor de import au inceput sa deruleze in paralel campanii proprii.

Renault Nissan Romånia, importatorul marcilor Renault si Nissan, a comunicat pentru achizitia automobilelor franceze o prima suplimentara de 30 de milioane de lei. Altfel spus, in locul celor 30 de milioane de lei reducere obtinuta prin casarea masinii vechi importatorul cons-tructorului francez venea, pentru cele aproximativ 3.000 de automobile alocate prin programul de innoire a parcului auto, cu o valoare similara ca si discount, valabila pentru toate modelele din gama.

Strategii de reduceri suplimentare au anuntat si multi dintre ceilalti jucatori din piata carora le fusesera alocate cote de vånzari prin programul de innoire a parcului auto. Porsche Romånia, importatorul marcilor Audi, Seat, Skoda, Volkswagen si Porsche a decis sa lanseze o campanie speciala pentru Skoda. a??In cazul marcii Skoda, campania se bazeaza pe un pret de 5.900 de euro plus TVA pentru o Fabia noua primita in schimbul unui automobil mai vechi de 12 ania??, spune Alin Tapalaga, Brand Manager Skoda. Campania care ruleaza pe posturi de televiziune si radio va rula påna la inceputul lunii viitoare, venind in continuarea celei initiate deja de marca Seat pe aceeasi tema.

Guvernul a stabilit, la finele anului trecut, acordarea unei prime de 30 milioane de lei pentru cumpararea unui autoturism nou, fabricat in Romånia, oricarui proprietar care este de acord sa isi predea masina uzata, spre casare, unei unitati specializate si sa achizitioneze un nou autoturism de la un producator validat.

Ulterior, Executivul a adoptat o ordonanta de modificare a actului normativ emis de guvernul anterior, prin care a decis sa includa si autoturismele din import in lista vehiculelor noi pentru care cumparatorii vor primi o compensatie de 30 de milioane lei (830 euro), daca accepta sa caseze vechea masina, si a prelungit derularea programului påna la 30 noiembrie 2005.

Astfel, in sensul actualului act normativ este considerat vehicul uzat a??orice autoturism inmatriculat in Romånia, avånd o vechime mai mare de 12 ani, care contine cumulativ urmatoarele componente esentiale: grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria, sasiul, catalizatorul sau echipamentele electronice de gestionare a functiilor vehicululuia??.

a??La sfårsitul acestei initiative vor fi retrase 15.000 de masini vechi, extrem de poluante si chiar un pericol public in circulatie. Desi, asa cum este si normal, programul are cea mai mare rezonanta la producatorii locali - ma refer la Dacia Logan - nici importatorii nu au ezitat sa pluseze cu oferte suplimentare fata de cei 30.000.000 de lei oferiti de autoritati. La noi, de exemplu, poti cumpara o Skoda sub 6.000 de euroa??, explica Brent Valmar, director general al Porsche Romånia, companie careia i-au fost alocate peste 1.000 de unitati prin programul de innoire a parcului auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO