Grupul francez Renault, intrat pe piaţă locală la sfârşitul anilor '90, care a ajuns lider al pieţei auto locale şi unul dintre susţinătorii importanţi ai exporturilor României, aniversează zece ani de la pariul pe care l-a făcut cu modelul Logan.
Deşi, la început a fost privit cu reticenţă, Logan a devenit în ultimii ani un fenomen al industriei auto locale şi programul internaţional low-cost fanion al grupului Renault. Dacă în urmă cu zece ani ieşeau doar câteva zeci de mii de maşini Logan de pe porţile constructorului auto, în prezent platforma sa se regăseşte în peste 1 milion de maşini vândute de Renault la nivel mondial anual.
Iniţial gândit pentru pieţe emergente precum România, Logan, prin modelele sale derivate Logan MCV, Sandero, şi mai nou Duster, a cucerit pieţe considerate până de curând inaccesibile pentru maşinile produse în România, precum Franţa şi Germania, care în ultimii doi ani au devenit şi principalele pieţe ale Dacia, depăşind România. Dacia, o marcă prezentă pe 40 de pieţe internaţionale cu vânzări estimate la 4 mld. euro, este deja un brand global al Renault, iar Logan a fost al doilea cel mai produs model de către grup în primele cinci luni ale acestui an, după Duster (cu 66.407 unităţi).
Grupul Renault are circa 17.000 de angajaţi în România (dintre care 14.000 lucrează în cadrul Automobile Dacia).