Auto

Test Auto ZF: Nissan Pathfinder facelift – japonez universal

Test Auto ZF: Nissan Pathfinder facelift – japonez universal

Autor: Bogdan Alecu

22.12.2010, 11:48 162

SUV-urile mari alături de principalele avantaje, cum ar fiinteriorul spaţios, confort sau posibilitatea de a străbate traseecu o dificultate mai mare, au un singur dezavantaj - motorizarea.Pentru ca acestea să se simtă cât de cât plăcute la condus au îngeneral nevoie de motoare mari, care după sine aduc si un consumridicat. În cazul generaţiei anterioare, singura alternativă laPathfinder era dieselul de 2,5 litri de 171 CP. Motorizare corectă,economică având în vedere dimensiunile maşinii şi greutatea depeste 2,1 tone, dar nu dinamică.

Faceliftul lansat la mijlocul acestui an a venit cu o extindere agamei de motorizări, cu un "update" la motorul diesel de 2,5 litricare a ajuns acum să dezvolte 190 CP. Maşina se simte mult maisprintenă, iar motorul răspune mult mai repede la apăsarea pedaleide acceleraţie. Nu putem vorbi de un temperament sportiv la omaşină de peste 2 tone şi aproape 1,9 metri înălţime, dar putemsublinia că maşina se simte "mai uşoară" decât în cazul motorizăriianterioare.
Pe virajele dintre Predeal şi Braşov s-a făcut resimţită greutateamaşini, aceasta având un caracter uşor subvirator pe viraje, dardoar atunci când acestea erau "atacate" mai sportiv.

La fel ca orice model de teren, Pathfinder dispune de diferenţialcentral blocabil şi un comutator care permite selectarea a patrumoduri - tracţiune faţă, tracţiune 4x4 Auto, 4x4 cu blocareadiferenţialului în mod 50/50 şi 4x4 Low - reductor, utilizat înteren foarte accidentat.

Consumul atât pe hârtie cât şi în realitate este mai mic decât încazul generaţiei anterioare, în ciuda creşterii puterii. Conformdatelor oficiale, consumul mediu a este de 8,5 litri/100 km, careîn realitate s-au situat undeva la 10-11 litri/100 km. Practic, cuun rezervor plin s-a parcurs un traseu de aproape 600 km plus încă150 km în traficul din Capitală, interval în care acul a ajuns lalimita superioară a zonei roşii.

Dar maşina nu este pentru mers dinamic, ci a fost confirguratăpentru confort. Scaunele asigură ergonomia necesară ca oboseala sănu se instaleze nici după 300 km de condus, iar comenzile suntexact unde te aştepţi să fie.

La fel ca la Navara şi generaţia anterioară, am apreciat şi deaceastă dată butonul special de încălzire a motorului, care larelanti îl ţine mai turat.
De asemenea am apreciat faptul că noul Pathfinder venea cu unsistem de navigaţie care include harta detaliată a României,inclusiv cu staţii de alimentare şi puncte de atracţie. Sistemulmultimedia include un hard-disk on-board şi contector auxiliarpentru iPod sau MP3-Player. Designul interior aminteşte de celexterior - gândit pentru a fi cât mai practic şi cât maifuncţional. Materialele utilizate sunt corecte şi uşor de curăţatla nevoie.

Preţul de listă al noului Pathfinder porneşte de la 36.106 euro, cuTVA inclus, pentru versiunea de bază, care include climatizareautomată, geamuri electrice, scaune încălzite, patru airbaguri,radio-CD cu Bluetooth şi mufă auxiliară şi tre prize de 12 volţi.Versiunea de top cu transmisie automată şi echipamente precum jantedin aliaj de 18 inchi, climatizare cu control şi pentru pasageriispate, tapiţerie piele, faruri cu xenon, ESP şi Hill DescentControl ajunge la aproape 48.000 de euro.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO