Bănci și Asigurări

„Alo, mergeţi vă rog la vecinul dvs şi spuneţi-i să-şi plătească rata"

„Alo, mergeţi vă rog la vecinul dvs şi spuneţi-i să-şi plătească rata"
09.09.2010, 10:31 33

Pentru a recupera ratele neplătite, angajaţii unor bănciapelează la vecinii clienţilor lor pe care îi roagă să bată la uşarestanţierilor, scrie Gândul.

Mesajul este standard, de cele mai multe ori. După ce seprezintă politicos şi îşi cere scuze de deranj, angajatul băncii îispune persoanei de la celălalt capăt al firului că, în blocul său,la scara X, apartamentul Y locuieşte o doamnă al cărei nume îlsilabileşte de două ori, pentru a fi sigur că a fost înţelescorect. "Avem o mare rugăminte la dvs. Vă rugăm să îi lăsaţi încutia poştală un bilet vecinei dvs de la apartamentul ... cuurmătorul număr de telefon şi numele băncii".

Mulţi dintre cei care au fost deranjaţi cu asemenea telefoanespun că acestea ajung la un moment dat să se repete chiar şi decâteva ori pe lună.

"Este un abuz", au precizat pentru Gândul oficiali din cadrulProtecţiei Consumatorilor. Reprezentanţi ai Autorităţii Naţionalede Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal(ANSPDCP) au spus că au primit plângeri de la persoane are reclamăasemenea practici.

În iulie, numărul persoanelor fizice şi juridice care aveaurestanţe la credite s-a diminuat cu 0,02%, ajungând la 230.781persoane, potrivit datelor BNR. Restanţele la credite alepopulaţiei şi firmelor au scăzut în iulie cu 0,46% comparativ culuna ante rioară, până la 12,67 miliarde de lei. Despre cum încearcă băncile să-şi convingă restanţierii să îşiplătească datoriile citiţi mai multe pe www.gandul.info.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24