Bănci și Asigurări

Ambitia noului vicepresedinte al Raiffeisen: lider pe retail in 3 ani

26.05.2005, 19:27 17

Putem aspira la pozitia de lider pe piata de retail. Este obiectivul pentru care ne vom lupta in urmatorii trei ani. Acestea sunt primele declaratii oficiale ale noului vicepresedinte al Raiffeisen Bank, Razvan Munteanu, care a preluat recent conducerea diviziei de retail a celei de-a treia mari banci de pe piata.

In aceasta calitate, el isi propune sa continue strategia de expansiune a bancii, concentrandu-se pe atragerea de noi clienti, crearea de noi produse si cresterea calitatii serviciilor - "care va tinde sa fie ireprosabila".

Munteanu afirma ca Raiffeisen va deschide anul acesta inca 30 de unitati in toata tara. "Vom dezvolta reteaua pentru a acoperi cat mai bine segmentul de clientela mediu-superior. In prezent, lucram la un studiu pentru a vedea care ar fi dimensiunea optima a retelei de unitati", a declarat Razvan Munteanu.

Steven van Groningen, presedintele bancii, spune ca obiectivul de crestere pe piata de retail nu ia in calcul si tentativa Raiffeisen de a prelua CEC. "Suntem foarte interesati de CEC, insa va fi un proiect 100% complementar. Nu vom participa la privatizare in orice conditii si nu o vom face pur si simplu cu scopul de a ne mari cota de piata, ci pentru a ne adresa unui segment de clienti la care acum nu putem ajunge pentru ca produsele si serviciile noastre sunt prea scumpe", explica Van Groningen.

In acelasi context, Razvan Munteanu spune ca Raiffeisen intentioneaza sa pastreze marca "CEC" in cazul in care va reusi sa preia banca de economii. Cat priveste pretul, el crede ca guvernul ar trebui sa ia in considerare si investitiile necesare la CEC. "Fara o baza de operatiuni ca a noastra, e greu sa ajungi la rate de profit satisfacatoare pentru actionariat intr-un orizont de timp nu prea lung acoperind doar segmentul inferior al pietei", afirma Munteanu, comentand ipoteza ca guvernul ar impune prin strategia de privatizare mentinerea specificului CEC - de banca destinata clientilor cu venituri scazute, care nu-si permit serviciile standard.

Van Groningen spune ca pentru a avea succes in zona rurala - acoperita exclusiv de reteaua CEC - este nevoie de o banca de profil, cu servicii foarte ieftine si produse foarte standardizate. Dupa preluarea Bancii Agricole, Raiffeisen a trebuit sa inchida agentii din zona rurala, tocmai din cauza costurilor prea mari.

Deocamdata, guvernul nu a fost in masura sa anunte un calendar ferm in privinta privatizarii CEC, reprezentantii sai lansand pe piata diverse variante. In functie de forma finala a strategiei de privatizare, competitia pentru CEC tinde sa provoace o adevarata batalie austriaca, intre Erste Bank si Raiffeisen. razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO