Bănci și Asigurări

ANPC a lansat o adresă de e-mail pentru consumatorii cu situaţii dificile la bănci

ANPC a lansat o adresă de e-mail pentru consumatorii cu...

Autor: Alexandru Nanu

30.05.2023, 09:01 5679

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a lansat o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele şi să îi determine să ajungă într-o situaţie financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat, conform celui mai recent comunicat al instituţiei.

Adresa de e-mail prin care consumatorii pot semnala probleme este spsf@anpc.ro.

Acest email vine după ce ANPC a amendat 19 bănci cu circa 950.000 lei cumulat în legătură cu modul de calcul al dobânzilor şi rambursarea creditelor.

Problemele pe care le pot semnala consumatorii sunt:

  • creşterea exagerată a ratelor şi, ca atare, a gradului său de îndatorare, faţă de momentul contractării creditului;
  • creşterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale;
  • prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluţiei de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă şi 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziţie mai multe posibilităţi de rambursare pentru a alege.

În cazul în care consumatorii doresc să reclame astfel de situaţii, trebuie să transmită pe adresa de e-mail menţionată, scanarea următoarelor documente

  •  contractul si scadenţarul iniţial;
  •  valoarea actuală a ratei;
  •  notificările primite de la bancă;
  •  venitul net al titularului, la momentul contractării şi în prezent;
  •  corespondenţa pe care aţi avut-o cu banca.

„Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiţi sau munciţi în altă ţară a Uniunii Europene, deţineţi un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo şi doriţi să veniţi în sprijinul instituţiei noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimteţi, pe aceeaşi adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conţină nivelul ratelor, scadenţarele, dobânzile sau orice altă informaţie referitoare la derularea creditului doriţi să ne puneţi la dispoziţie, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale”, conform documentului oficial.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24
Cele mai citite ştiri