Bănci și Asigurări

APAPR isi alege conducerea in ianuarie 2008

14.12.2007, 13:53 10

Asociatia pentru Pensiile Administrate Private din Romania (APAPR) a adoptat un nou statut si isi va alege conducerea cel mai probabil in ianuarie 2008, imediat dupa loteria din ianuarie 2008, a declarat pentru ZF Bram Boon, presedintele in functie al APAPR.
APAPR este organizatia profesionala a pietei de pensii private, asemanatoare ARB (pentru banci), UNSAR (pentru companiile de asigurare) si UNSICAR (pentru brokerii de asigurare).
"Noul statut a fost votat ieri (11 decembrie - n. red.) de membrii Asociatiei. Urmeaza alegerile pentru un nou board de conducere si stabilirea mandatului pentru acesta", a precizat Boon, care este si CEO al ING Asigurari de Viata. El a afirmat ca alegerile vor avea loc dupa loteria pensiilor private obligatorii din ianuarie 2008, pentru a sti inainte de alegeri pozitia si marimea fiecarei companii de pensii private obligatorii.
Din APAPR vor face parte de acum incolo doar companiile de pensii private (atat obligatorii, cat si facultative) si bancile depozitare ale fondurilor, potrivit noului statut. Puterea de vot in cadrul Asociatiei va fi data de numarul de licente de autorizare date de Comisia de Pensii Private (CSSPP) pe care le are fiecare jucator.
De exemplu, Allianz-Tiriac Pensii Private va avea 2 voturi, fiind administrator de pensii facultative, dar si obligatorii. Grupul ING, in schimb, va avea 4 voturi, administrand ambele tipuri de pensii si fiind si depozitari pentru ambele. In aceeasi situatie (4 voturi) se afla si BCR - de altfel, ING si BCR vor fi actorii cu cele mai multe voturi din cadrul APAPR.
In prezent, Asociatia este in plin proces de extindere, toate companiile de pensii si bancile depozitare fiind invitate sa adere. "Avem deja cateva cereri de membership din partea unor companii, dar procesul va continua. Vom invita toate companiile de pensii private si toate bancile depozitare, pentru ca forta Asociatiei va sta si in numarul membrilor sai", a afirmat Boon.
Noua conducere a APAPR va fi asigurata de un board cu cinci membri, dintre care trei vor fi alesi din prima jumatate a companiilor de pensii private obligatorii (dupa numarul de participanti la fondul administrat). Daca toate cele 18 companii de pensii obligatorii adera la APAPR, atunci trei din cei cinci membri ai boardului vor fi alesi dintre primele 9 companii, iar restul de doi vor fi alesi dintre ultimele 9 companii.
Presedintele Asociatiei va fi ales dintre cei trei membri selectati dintre primele noua companii, iar vicepresedintele va fi ales dintre ceilalti doi. "In acest fel, toate interesele industriei de pensii private vor fi reprezentate corect", a mai spus Bram Boon.
APAPR a fost infiintata in 2004, insa a functionat doar sporadic pana acum, din cauza lipsei de interes a majoritatii companiilor de administrare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO