Bănci și Asigurări

CEC cheltuieste 50 mil. euro pentru a-si schimba imaginea

CEC cheltuieste 50 mil. euro pentru a-si schimba imaginea

Radu Ghetea spune ca profitul brut realizat de CEC a urcat anul trecut la circa 32 mil. euro, respectiv dublu fata de castigul din 2006

20.02.2008, 17:57 17

CEC, cea mai veche banca de pe piata, aflata in proprietatea statului, va incepe in primavara un amplu proces de rebranding, care va include, pe langa adoptarea unei noi identitati vizuale, si reamenajarea agentiilor, dar si restructurarea portofoliului de produse.
Procesul se va prelungi pana in 2010, iar doar pentru anul acesta bugetul se ridica la aproximativ 50 de milioane de euro.
"Intr-o prima faza vom schimba imaginea pentru principalele 80 de unitati, urmand ca pana la sfarsitul anului 600 de locatii sa fie prinse in acest program", a declarat pentru ZF Radu Ghetea, presedintele CEC. Banca opereaza cea mai mare retea teritoriala din sectorul bancar, de circa 1.400 de unitati, insa a alunecat anul trecut pana pe pozitia a noua din punctul de vedere al activelor detinute.
Banca va adopta un nou logo si o noua imagine, insa Ghetea nu a dorit sa dea momentan mai multe detalii, precizand doar ca va fi o "schimbare din temelii.
Din suma totala bugetata pentru anul acesta, mai putin de 10% va merge in promovarea noului brand, in timp ce majoritatea sumelor vor fi canalizate pentru investitii in retea.
Seful CEC afirma ca va fi schimbat "radical" aspectul unitatilor - intregul mobilier, precum si tehnica de calcul, sistemele de comunicare si signalistica urmand sa fie inlocuite.
Ghetea, care a preluat in 2007 conducerea bancii, are o strategie pentru urmatorii doi ani de crestere a eficientiei, in conditiile in care CEC ar trebui sa se adreseze preponderent populatiei si firmelor de mici dimensiuni (IMM), in special din domeniul agricol.
Anul acesta urmeaza sa fie dezvoltat portofoliul de produse pentru clientii individuali, iar in paralel vor fi lansate mai multe tipuri de credite pentru IMM-urile din zona rurala (respectiv localitatile cu mai putin de 50.000 de locuitori). De altfel, putin peste 10% din portofoliul de finantari al bancii este deja reprezentat de credite care au mers in zona rurala.
Radu Ghetea spune ca profitul brut realizat de CEC a urcat anul trecut la circa 32 de milioane de euro, respectiv dublu fata de castigul din 2006. Activele bancii au crescut cu 47% in lei, pana la
10,5 miliarde de lei (2,9 miliarde de euro).
Planul de eficientizare a CEC presupune aducerea pe profit a unitatilor care sunt amplasate in zonele cu potential scazut, care aduc pierderi in prezent. Totusi, Ghetea considera ca reteaua extinsa a bancii se va dovedi curand un avantaj competitiv important, in conditiile in care si zonele rurale ar trebui sa se dezvolte accelerat, pentru a recupera decalajul fata de Uniunea Europeana.
"Unul dintre obiectivele principale este sa intram pe intermedierea de fonduri structurale europene si avem deja un proiect in acest sens cu Ministerul Economiei si Finantelor si Ministerul Agriculturii."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO