Bănci și Asigurări

Clientii bancilor prefera cardurile si conturile curente

09.07.2004, 00:00 34



Cardurile de debit, cardurile de credit si conturile curente sunt produsele bancare cele mai folosite de clientii persoane fizice ai bancilor romanesti, potrivit unui studiu recent comandat de ING in principalele orase din Romania.



Astfel, aproape jumatate din clientii bancilor au carduri de debit, peste 38% sunt posesori de carduri de credit, iar circa 26% au deschise conturi curente.



Piata de retail nu dispune de statistici prea riguroase. Informatiile centralizate de BNR la sfarsitul lunii mai indicau un numar de 22,8 milioane de conturi deschise de persoane fizice, in conditiile in care este cunoscut ca numai 30% din populatia Romaniei face drumuri la banca. Iar aceasta arata ca bancile mai au mult de lucru pana la a-si fideliza clientela astfel incat aceasta sa aleaga firme si nu produse, ajungand astfel sa lucreze cu mai multe banci pentru diferite tipuri de servicii. Numarul cardurilor active depasea cu putin cinci milioane, dintre care 4,9 milioane erau emise in lei, iar restul in valuta.



Unele banci isi numara clientii dupa codul numeric personal, chiar daca unul are mai multe conturi deschise, cum se intampla in multe cazuri.



Conform rezultatelor cercetarii de piata amintite, alte produse si servicii cu grad semnificativ de utilizare sunt creditele de consum (18,4%) si depozitele bancare (12,6%). Beneficiarii creditelor ipotecare reprezinta aproximativ 3,2% din cei chestionati, in timp ce doar 1% au utilizat servicii de Internet Banking. Sub un procent (0,6%) din repondenti folosesc de servicii de mobile banking.



Studiul a fost comandat de ING in perspectiva lansarii unui program de abordare a pietei de retail, dupa primul pas facut anul trecut cu creditele ipotecare. Amanata de mai multe ori, lansarea unui pachet de produse si servicii specifice era asteptata saptamana viitoare.



"Rezultatele arata faptul ca bancile mai au multe de facut pentru diversificarea ofertei si in acelasi timp pentru informarea consumatorilor cu privire la beneficiile pe care le aduc anumite produse si servicii", a comentat Misu Negritoiu, director general adjunct al ING Bank.



"Numarul mare de detinatori de carduri de credit si de debit este un semnal pozitiv al maturizarii pietei din punctul de vedere al modalitatilor moderne de plata, dar procentajul mai scazut de utilizatori de conturi curente indica faptul ca oamenii sunt inca destul de reticenti in privinta utilizarii bancilor in mod curent," a mai spus Misu Negritoiu.



Acelasi studiu a relevat ca aproximativ 30% din venitul lunar mediu al unei familii este utilizat pentru plata facturilor de intretinere, energie electrica, etc, iar alte 26 de procente, pentru hrana. "Bancile vor trebui sa joace un rol mai substantial in administrarea banilor clientilor lor, si aici nu ma refer doar la economii. Pe masura ce oamenii muncesc tot mai multe ore pe zi, bancile trebuie sa propuna solutii viabile, oferind oamenilor un program de lucru flexibil, si posibilitatea de a-si administra independent si eficient platile pe care le au de facut", a adaugat Misu Negritoiu.



Studiul ING a fost realizat de o companie specializata, pe un esantion reprezentativ la nivel national, acoperind toate regiunile tarii.
razvan.voican@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO