Bănci și Asigurări

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul non-bancar a înregistrat 1.000 de cereri de soluţionare. Pste 80% din litigii sunt legate de RCA

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în...

Autor: Mircea Nica

11.11.2020, 00:00 69

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar non-bancar (SAL-Fin) a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, circa 1.000 de cereri de soluţionare, aproape dublu faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Din punctul de vedere al numărului de litigii rezolvate, din anul 2016 până la jumătatea anului 2020 s-au soluţionat circa 885 de litigii. Litigiile au vizat în proporţie de 99% aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor poliţe de asigurare şi 84% în cazul asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA).

Numărul de cereri primite spre soluţionare a crescut de la 32 în anul 2016, la circa 1.200 de cereri prognozate pentru finalul anului 2020, însemnând o creştere constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluţiile oferite de conciliatorii SAL-Fin. Media de soluţionare a unui litigu este de 27 de zile prin propunerea unei soluţii şi 55 de zile prin impunere unei soluţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO