Bănci și Asigurări

Groupama investeste 2,5 mil. euro in cea mai mare lansare din asigurari

Groupama investeste 2,5 mil. euro in cea mai mare lansare din asigurari

Groupama a inceput deja sa schimbe infatisarea agentiilor Asiban si BT Asigurari

21.09.2009, 18:45 83

Francezii de la Groupama vor cheltui circa 2,5 milioane de euro(sume nete) pentru promovarea propriei companii pe piata locala,Groupama Asigurari, rezultata din fuziunea Asiban cu BT Asigurari,care va fi lansata oficial la inceputul saptamanii viitoare,potrivit unor surse din piata.

Agentia de publicitate Leo Burnett & Target a castigatrecent contul Groupama si se va ocupa de creatia spoturilorpublicitare si de solganul noii companii, in timp ce partea demedia buying (cumparare de spatiu publicitar) va fi asigurata deZenith Media, intreaga actiune de promovare a noii companii deasigurari fiind coordonata de agentia de relatii publice MMD.

Avand in vedere bugetul mare de promovare, competitia intreagentiile de publicitate pentru castigarea contului Groupama a foststransa. Potrivit unor surse din piata, la pitch-ul (selectia uneiagentii) organizat de francezi au mai participat cei de laPublicis, Lowe si Saatchi&Saatchi. Aceasta este una dintreputinele campanii de promovare desfasurate in aceasta perioada deasiguratori, care si-au restrans mult bugetele de publicitate.

Campania de promovare a numelui Groupama, inca putin cunoscut pepiata locala, in special clientilor persoane fizice, va incepe pe28 septembrie, odata cu lansarea oficiala a companiei si se vaderula pana in februarie. Initial, in octombrie si noiembrie,francezii vor avea o campanie de imagine, pentru a face cunoscutnoul brand, dupa care din decembrie pana in februarie vor derula ocampanie de promovare a produsului de asigurare de raspunderecivila auto obligatorie (RCA).

Politele RCA sunt in perioada de iarna produsul-vedeta alasiguratorilor, avand in vedere ca in decembrie si ianuarie multisoferi isi reinnoiesc aceasta asigurare. In aceasta perioada multiasiguratori desfasoara campanii publicitare cu diferite promotii,in incercarea de a-si creste vanzarile, chiar daca aceste asigurarile aduc si multe daune.

Ce va aduce nou Groupama?

Cu ce ar trebui sa vina francezii - care au cheltuit o jumatatede miliard de euro pentru achizitia, capitalizarea si fuziuneaAsiban si BT Asigurari - pentru a se diferentia de altiasiguratori?

"Din perspectiva noastra, a brokerilor, prin produse care nusunt inca disponibile pe piata, cum ar fi raspunderile profesionalesau polite specializate pentru diverse sectoare de activitate, cumar fi hotelurile, de exemplu. Sunt putine companii care oferaaceste produse si atunci cand vine un asigurator international, cuexperienta in alte tari, pentru noi este un avantaj", afirma KarinaRosu, directorul general al brokerului Aon.

Ea spune ca produsele vor fi mai importante decat preturile incazul clientilor corporate. "Pe retail, cred ca vor conta foartemult modalitatile de vanzare a politelor si de plata rapida. Deexemplu, un avantaj pentru un asigurator este vanzarea online."

Groupama Asigurari se va clasa pe pozitia a treia pe piata, dupaAllianz-Tiriac si Omniasig, avand in vedere ca anul trecutcompaniile Asiban si BT Asigurari au avut afaceri cumulate de 917mil. lei (250 mil. euro) si o cota de piata de peste 10%. Pana lainceputul anului viitor Groupama Asigurari va absorbi asiguratorulde mici dimensiuni OTP Garancia, preluat de francezi in 2008 incadrul unei tranzactii la nivel regional.

Groupama a inceput deja sa schimbe infatisarea agentiilor Asibansi BT Asigurari din Bucuresti si din tara, unele afisand deja siglafrancezilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO