Bănci și Asigurări

Profit de aproape un milion de euro pentru AIG, cu prime subscrise in scadere

Profit de aproape un milion de euro pentru AIG, cu prime subscrise in scadere

Mihnea Tobescu, directorul general al AIG Romania: In strainatate dezvoltarea pietei se face prin brokeri, iar noi tindem catre aceste piete. Nu pot estima cu cat, dar cred ca in fiecare an piata brokerilor va continua sa creasca.

29.03.2007, 14:44 18

Compania de asigurari generale AIG Romania, parte a grupului American International Group (AIG), si-a bugetat pentru acest an un volum al primelor brute subscrise in valoare de peste 30 de milioane de dolari (22, 6 milioane de euro).
"Pentru acest an ne-am propus sa continuam ce am facut pana acum si sa crestem in ritm cu piata", a declarat pentru ZF Mihnea Tobescu, directorul general al AIG Romania. Piata romaneasca a asigurarilor a crescut anul trecut cu 33% fata de nivelul din 2005 pana la 1,6 miliarde de euro si este estimata sa inregistreze un ritm de peste 20% in acest an.
AIG Romania a realizat anul trecut un profit de 3,14 milioane de lei (0,9 milioane de euro) conform standardelor de contabilitate din Romania si de 2,86 milioane de dolari conform standardelor de contabilitate ale AIG in America (in cazul acestora anul fiscal incepe la 1 decembrie si se termina la 30 noiembrie). Liderii asigurarilor generale si de viata Allianz-Tiriac Asigurari si ING Asigurari de Viata au inregistrat anul trecut profituri brute de 11 milioane de euro, respectiv 14 milioane de euro.
Compania a subscris in 2006 prime brute in valoare de 75,17 milioane de lei (21,32 milioane de euro), cu 6% in lei mai putin decat nivelul inregistrat in 2005 si cu 4% in euro.
"Anul acesta este anul in care vom promova mai mult un produs pe care-l avem in portofoliu de zece ani, dar care a devenit obligatoriu, si anume asigurarea managerilor fata de actionari", explica Tobescu.
Potrivit acestuia, asigurarile de raspundere a managerilor vor reprezenta circa 5% din veniturile companiei in 2007, adica 1,5 milioane de dolari.
Cu un numar de 19 angajati, unul dintre cele mai mici de pe piata locala, AIG Romania deruleaza 95% din polite prin intermediul brokerilor de asigurare colaborand constant cu 10-15 companii ce activeaza in acest sector, si cu alti 10 brokeri ocazional.
"In strainatate dezvoltarea pietei se face prin brokeri, iar noi tindem catre aceste piete. Nu pot estima cu cat, dar cred ca in fiecare an piata brokerilor va continua sa creasca", considera Tobescu.
Pe piata locala, AIG se adreseaza pentru asigurari generale numai sectorului corporate.
"Asiguram orice, mai putin auto, adica fara CASCO, asigurare de raspundere civila auto si Carte Verde. Noi nu asiguram persoane fizice deoarece politica AIG este sa ne adresam domeniului industrial si comercial", a mai spus directorul general al AIG Romania.
Printre clientii asiguratorului la nivel local se numara Sidex Galati, Alro, precum si majoritatea marilor lanturilor hoteliere si proiectelor imobiliare de pe piata.
"In ceea ce priveste sectorul imobiliar, oferim asigurari atat in partea de constructie (construction all risks) a proiectelor, ci si dupa finalizarea acestora prin asigurari de bunuri", a explicat Tobescu.
Principalele tipuri de polite comercializate de AIG pe piata romaneasca sunt asigurari de bunuri (circa 82% din portofoliu), asigurari de raspundere civila (circa 10%) si asigurari de accidente de persoane (5%).
Tobescu crede ca principala tendinta care se va menifesta pe piata romaneasca in anii urmatori este cresterea primelor pentru politele RCA pentru ca acestea sa ajunga la standardele europene.
"La noi ponderea cea mai mare in total piata, ca in orice alta tara, de altfel, o au asigurarile auto, care reprezinta peste 70% din piata. Nu e bine ca la asigurarile auto cotele de prima sunt foarte mici, in conditiile in care acestea aduc daune multe. Primele nu sunt indeajuns de mari ca sa acopere aceste daune."
AIG Romania a fost infiintata in 1994 si are un capital social de circa 8,5 milioane de lei (2,4 milioane de euro), controlat de AIG Central Europe & CIS Insurance Holding Corporation.
Grupul AIG este prezent pe piata romaneasca nu numai prin AIG Romania, si prin AIG Life, ce activeaza pe piata asigurarilor de viata, si prin fondul de investitii AIG-CET Capital Advisors.
Piata asigurarilor generale din Romania a fost de 1,3 miliarde de euro in 2006, reprezentand circa 77% din piata locala a asigurarilor.
Aceasta ar putea continua sa creasca si in acest an, in conditiile in care circa 66 de companii de asigurare din spatiul comunitar au notificat la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor intentia de a activa pe piata romaneasca direct din tara de origine.
Un alt factor care ar putea influenta piata asigurarilor generale este decizia unor grupuri financiar-bancare precum Credit Europe sau EFG de a intra pe acest segment de piata din acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO